سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاضل عباس:

ملت بحرين تسليم سياست سرکوب رژيم آل خليفه نمي شود

دبير کل تجمع ملي دموکراتيک بحرين گفت: ملت بحرين تسليم سياست سرکوب رژيم آل خليفه نمي شوند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني العالم ؛ وي درباره ادامه تحرکات انقلابي در بحرين گفت: در حال حاضر فشارهاي سياسي و امنيتي زيادي در بحرين وجود دارد. رژيم آل خليفه بر اساس توصيه هاي وزير کشور طرح هاي امنيتي جديدي را اتخاذ کرده است.

 اين طرح شامل بازداشت فعالان سياسي نظير نبيل رجب رئيس مرکز حقوق بشر بحرين،جلوگيري از برگزاري تظاهرات و آزادي بيان و تلاش براي منحل کردن احزاب و گروه هاي سياسي نظير جمعيت عمل اسلامي بحرين است. اين وضع باعث تشديد تنش ها در کشور شده است.

گروه هاي سياسي بحرين قرار است روز جمعه آينده در ده منطقه اين کشور تظاهرات کنند. اين تظاهرات بيانگر آن خواهد بود که ملت بحرين تسليم وضع فوق العاده موجود در بحرين نخواهند شد، سياست سرکوب رژيم را به چالش خواهد کشيد و بر ادامه تحرکاتي انقلابي خود تاکيد خواهد کرد.

وي افزود: در حال حاضر گروه هاي مخالف بحرين تلاش مي کنند کنفرانس مشترکي را در خارج از اين کشور برگزار کنند تا به نقاط مشترک برسند. برگزاري اين کنفرانس در داخل بحرين به دليل وضع جاري فوق العاده و بازداشت هاي امنيتي مقدور نيست. در اين نشست همه گروه هاي سياسي داخل و خارج حضور خواهند داشت. مردم بر ايجاد رژيم مشروطه در اين کشور تاکيد خواهند کرد.

 همچنين در صورتي که حل و فصل بحران جاري در بحرين مقدور نباشد، گروه هاي مخالف مشکلي با ميانجيگران خارجي که مورد پذيرش مخالفان و رژيم بحرين باشد، ندارند. اين طرف هاي ميانجيگر بايد بر اساس قوانين بين المللي فعاليت کنند تا ملت بحرين به حقوق خود برسد.

فاضل عباس درباره اقدام رژيم آل خليفه در منحل کردن احزاب سياسي مخالف اين رژيم گفت: رژيم با اين اقدامات مي کوشد وضع استبدادي خود را در بحرين تقويت کند. مقامات اين رژيم با بازداشت فعالان سياسي و حقوقي نظير نبيل رجب مي خواهند اين پيام را منتقل کنند که آماده هدف قرار دادن هر فعال سياسي در اين کشور هستند.

وي در ادامه درباره تظاهرات بحريني ها در حمايت از انقلابيون عربستاني تصريح کرد: شيخ نمر النمر از ياوران آزادي ملت بحرين است و ابراز همبستگي ملت بحرين با وي يک مسئله عادي است.

 ما نمي توانيم از آزادي مردم در مصر، تونس و ديگر کشورها حمايت کنيم ولي حمايتي از آزادي در عربستان سعودي نداشته باشيم. مردم اين کشور حق  دارند قانون اساسي و پارلمان منتخب داشته باشند. بايد حملات نيروهاي اين رژيم به تظاهرکنندگان پايان يابد.

 مردم عربستان حق دارند تظاهرات کرده و نظرات خود را بيان کنند. متاسفانه آمريکا و اتحاديه اروپا سرکوب ها در عربستان را ناديده مي گيرد. ملت بحرين همان طور که از مصر و تونس و ديگر کشورها براي رسيدن به آزادي و حقوق خود حمايت کرده از ملت عربستان نيز براي رسيدن به حقوق مشروع و تعيين سرنوشت خود حمايت مي کند.

برچسب ها: بحرین ، عربستان ، آل خلیفه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.