سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يادداشت//اندر پيچ و خم هاي تئاتر خصوصي

تئاتر خصوصي و نيز رسمي شدن وضعيت تئاتر با همراهي حاميان،سرمايه گذاران و بسط و گسترش آن در عرصه بين المللي به دنبال روزنه اي براي تبلور است.

باشگاه خبرنگاران،تئاتر خصوصي و نيز رسمي شدن وضعيت تئاتر با همراهي حاميان، سرمايه گذاران و بسط و گسترش آن در عرصه بين المللي به دنبال روزنه اي براي تبلور است.
معناي خصوصي شدن تئاتر و حضور سرمايه گذارها و حاميان شخصي براي نمايش ها بحثي جديد نيست و مدتهاي طولاني است كه برخي از كارگردانان در رابطه با اين مسئله و هنجارسازي‌ آن در عرصه تئاتر كشور كوشيده اند.
تئاتر هنري است كه وقتي براي آن تلاش مي شود،بهتر از شرايط بهينه برخوردار باشد كه از ‌آن حمايت شده و كمترين ضرر را در پي داشته باشد.
در اغلب كشورهاي دنيا تئاتر ازسوي دولت و بخصوص شهرداري ها حمايت مي شود و مسئله حامي و يا همان اسپانسر موضوعي كاملا جا افتاده و قديمي است.
اين روزها خبر از راه اندازي بخش امور بين الملل را در تماشاخانه ايرانشهر شنيده ايم و اين كه "آروند دشت آراي" كارگردان تئاتر اين مسئوليت را برعهده گرفته است.
اين كارگردان در طول عمر هنري خود هميشه درصدد ايجاد فضايي براي فرهنگ سازي تئاتر خصوصي و در كل حمايت از تئاتر بوده و در اين خصوص اقدامات زيادي انجام داده است.
"دشت آراي" با توجه به حضورش در فستيوال هاي مختلف جهاني و تجاري كه از اين سفرها به دست آورده به طورحتم ايده هايي در اين زمينه دارد كه به نفع تئاتر و وضعيت اين هنر خواهد بود.
اما مسئله مهم اين جاست كه راه اندازي اين بخش تا چه حد با همراهي خانواده تئاتر مواجه مي شود و موفق عمل خواهد كرد؛زيرا به طورحتم ميزان پذيرابودن و همكاري آنها تاثير مستقيم در روند تئاتر كشور خواهد داشت.
اين مسئله هنوز به طور رسمي در تماشاخانه راه اندازي و اعلام نشده است كه به طور قطع اخبار آن را به زودي و پس از تدوين برنامه هاي اوليه و تبين سياستگذاري ها خواهيم شنيد./ه
يادداشت:شيوا حميدخاني
برچسب ها: یادداشت ، تئاتر ، خصوصی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.