سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجري طرح تعادل بخشي شركت آب منطقه اي تهران خبر داد:

خريداري و نصب 245 كنتور هوشمند آب و برق در دشت هشتگرد

مجري طرح تعادل بخشي شركت آب منطقه اي تهران گفت: با تلاش هاي انجام شده 245 دستگاه كنتور هوشمند آب و برق براي چاه هاي كشاورزي در دشت هشتگرد خريداري و نصب شده است. ند.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، "احمدعلي قربانيان" با اعلام اين خبر، اظهار داشت: با انتخاب 245 حلقه چاه برق دار كشاورزي در دشت هشتگرد، توسط كارفرما، به همين تعداد كنتور هوشمند آب، با اعتباري حدود دو ميليارد و 766 ميليون ريال خريداري و نصب شد.

قربانيان با بيان اينكه نياز روز افزون به منابع آبي براي مصارف مختلف از جمله كشاورزي و صنعت به ويژه در استان تهران بر كسي پوشيده نيست، گفت:‌اين امر با توجه به رشد جمعيت و توسعه بخش هاي مختلف و نيز ثابت بودن منابع آبي در دسترس، آسيب هاي زيادي را به ظرفيت هاي آبي استان وارد كرده است.

قربانيان با اشاره به افت شديد سطح آب زيرزميني در استان تهران و البرز، افزود: اين مسئله سبب شكل گيري پديده هايي همچون فرونشست زمين و آسيب پذيري روز افزون بخش كشاورزي و صنعت شده است. به همين دليل و در راستاي كاهش آثار منفي به هم خوردن توازن و تعادل منابع آب زيرزميني، طرح تعادل بخشي اين منابع حياتي توسط شركت آب منطقه اي تهران در حال اجرا است.

به گفته وي، نصب كنتورهاي هوشمند آب و برق بر روي چاه هاي كشاورزي و صنعتي از جمله بخش هاي مهم طرح تعادل بخشي در استان تهران و البرز است كه همچنان با قدرت در حال پيگيري است.

قربانيان همچنين با اشاره به مشخصات كنتورهاي هوشمند مورد نظر، اظهار داشت: اين كنتورها توانايي يك كنتور برق ديجيتال را بر اساس استانداردهاي ملي و بين المللي دارا مي باشد كه براي اندازه گيري ميزان آب برداشتي از چاه استفاده مي شود.

مجري طرح تعادل بخشي شركت آب منطقه اي تهران، يكي از ويژگي هاي اين كنتورها را ذخيره انرژي اكتيو و راكتيو عنوان كرد و افزود: اين دستگاه ها علاوه بر محاسبه كل آب برداشتي مي توانند دبي لحظه اي آب را نيز اندازه گيري و اعلام نمايند. همچنين مي توان با استفاده از اين كنتورها، برداشت را به صورت ماهانه و يا سالانه محدود كرد.

قربانيان، ادامه داد: اين كنتور مي تواند مالك را پس از هر بار برداشت از اعتبار باقيمانده مطلع كند. همچنين مالك چاه تنها با استفاده از كارت هوشمندي كه براي آن كنتور به صورت اختصاصي صادر شده است ميزان مشخصي از آب مورد نياز خود را هر بار برداشت نمايد.

قربانيان با تاكيد بر اينكه كنتورهاي هوشمند مي تواند به مديريت مصرف مالكين چاه ها كمك نمايد، خاطرنشان كرد:‌ در هر كارت ميزان برداشت آب مشخصي كه در پروانه مالك و براي محدوده زماني مشخصي، وجود دارد، شارژ مي شود و مالك تنها حق دارد به ميزان شارژ شده در كارت، آب برداشت و مصرف نمايد.

به گفته وي، كشاورزان در حال حاضر از اين كنتورها البته بدون كارت هاي شارژي، در حال بهره برداري مي باشند كه با برنامه ريزي هاي انجام شده اين امكان به زودي براي ايشان فراهم خواهد شد.

وي در پايان، با بيان اينكه كنتورهاي هوشمند مورد نظر مجهز به LCD فارسي نويس است، يادآور شد: مالكين چاه ها هر زمان با مشكلي در عملكرد كنتورهاي هوشمند مواجه شدند و يا با پيامي مانند "پايان اعتبار" مواجه شدند، با مراجعه به شركت آب منطقه اي تهران مي توانند موضوع خود را مطرح و آن را برطرف نمايند./س
برچسب ها: کنتور ، هوشمند ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.