سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با هیولای بزرگ زندگی بشری چه کنیم؟

از جمله موضوع های نگران کننده در عصر حاضر توسعه آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر است که در تمام جوامع وجود داشته و به عنوان یک تهدید جدی سلامت کودکان و نوجوانان را با خطر مواجه ساخته است.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ؛ آسیب های اجتماعی می تواند شامل اعتیاد، فرار از خانه، خشونت، انزوای اجتماعی، ناهنجاری های رفتاری، سرقت و کودک آزاری باشد در بسیاری از جوامع کنونی، اعتیاد به اشکال گوناگونی بروز کرده ا ست اعتیاد به موادمخدر از چنان ابعاد وسیع آسیبی برخوردار است که می توان هیولای بزرگ زندگی بشری نام برد.
با برنامه های اطلاع رسانی و آگاه سازی به صورت آرام، مستمر و عمیق راجع به عوارض، پیامدها و تبعات سو مصرف مواد مخدر سنتی و شیمیایی با هدف ارتقا سطح آگاهی می توان تا حدودی از مصرف مواد مخدر پیشگیری کرد.
حسن یار محمدی کارشناس مشاوره در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در کشورهای دنیا 4 تجارت وجود دارد که برای ملت ها و دولتمردان هزینه های گزافی به همراه داشته که این 4 مورد تجارت مواد مخدر، انسان، سوخت، سلاح می باشد.
وی ادامه داد: تجارت سوخت به دلیل ارزان بودن به کشورهای همجوار و قرار گرفتن ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر و هم مرز بودن با بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان هر ساله ضررهای بسیاری از لحاظ اقتصادی، سیاسی و امنیتی برای کشور به همراه دارد.
یار محمدی تصریح کرد: بهترین راه پیشگیری در سطوح مختلف، نوجوانان و جوانان بوده که در ایران به دلیل داشتن تعداد زیادی جوان مستعد و مجرب همیشه مورد تهاجم کشورهای استعمارگر قرار داشته است.
وی خاطر نشان کرد: با برگزاری کارگاه های مختلف مهارت زندگی و تفکر خلاق و بهره وری مثبت از امکانات می توان گامی بلند به سوی اهداف پیشگیرانه برداشت./ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.