سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقيقت پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نشست کارشناسي چارچوب و زمينه مذاکرات مسالمت آميز هسته اي را فراهم مي کند

نايب رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: جمهوري اسلامي همواره پيشتاز گفتگوي مسالمت آميز بر پايه دفاع از حق بوده است و نشست کارشناسي چارچوب و زمينه مذاکرات مسالمت آميز هسته اي را فراهم مي کند.

منصور حقيقت پور نماينده مردم اردبيل، سرعين و نمين در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران پيرامون برگزاري گفتگوي کارشناسان در 3 مردادماه گفت: جمهوري اسلامي همواره پيشتاز گفتگوي مسالمت آميز بر پايه دفاع از حق بوده است و گروه 1+5 نيز نبايد وقت کشتي کند و مذاکرات را به وقت اضافه بکشاند.

وي در ادامه با اشاره به اينکه نشست کارشناسي چارچوب و زمينه مذاکرات مسالمت آميز هسته اي را فراهم مي کند، تصريح کرد: ايران همواره در مذاکرات به دنبال به رسميت شناخته شدن غني سازي از جانب طرف غربي و شناسايي ايران هسته اي به عنوان قطبي در خاورميانه در عرصه توليد دارو و توليد سوخت نيروگاه هسته اي بوده است.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در مجلس موفقيت در مذاکرات را منوط به عدم وابستگي گروه غربي در مذاکرات دانست و اظهار داشت: اگر طرف غربي و گروه 1+5 با مرور بر قوانين و اختيارات کامل در مذاکرات ميان اعضاي NPT حضور پيدا کند، ثمره نشست رويکرد بهتري از گذشته خواهد داشت.

حقيقت پور  نشست هاي کارشناسي را براي آماده سازي بنيان مذاکرات اصلي لازم دانست و اذعان داشت: اين نشست ها خوراک متون اصلي را آماده و ابلاغ مي کند و اين بستگي به طرف غربي دارد که در جلسات اصلي افرادي در خور نشست را پاي ميز مذاکره بفرستند و با آماگي و اختيار کامل مقابل جمهوري اسلامي حضور يابند.

وي در پايان اصل تحريم از جانب کشورهاي غربي در مقابل کشورمان را غير قانوني قلمداد کرد و خاطر نشان کرد: تحريم‌ها اعتماد ميان کشورها را متزلزل مي کند و اصل اين مفهوم غير ديپلماتيک است هر چند مردم کشورمان سه دهه با اين مفهوم آشنا هستند و همواره سربلند از انواع تحريم ها بيرون آمده اند و در مقابل اين دسيسه جديد نيز  ايستادگي مي کنند./ب2

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.