سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلولهای حس ششم بدن همانند قطب نمای طبیعی عمل می کنند

سلولهای حس ششم نسبت به میدان مغناطیسی حساس هستند و مانند یک قطب نمای طبیعی عمل می کنند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، یافتن سلولهای حس ششم در درک میدان مغناطیسی که براساس قطب نمای طبیعی تعیین می شوند، یاری می رساند.

براساس این گزارش، این سلولها صد برابر بیشتر از زمینه های مغناطیسی و ویژگیهایی که می توانند خود را براساس یک سیستم حسی هماهنگ کنند، حساسیت نشان می دهند.

براساس یک سیستم حسی مغناطیسی که به عنوان حس ششم مغناطیسی شناخته شده، هویت سلول در این بخش نشان داده نشده است، اما لازم بذکر است که این سلول از آهن غنی است.

سلولهای جدا شده از ماهی قزل آلا سرشار از آهن و مواد مغناطیسی که آهن مغناطیسی نامیده می شود، است.

در طول 50 سال گذشته آزمایشهای رفتاری، شواهد زیادی از وجود یک حس مغناطیسی در طیف گسترده ای از حیوانات را به ما می دهند که این یک فیزیولوژی حسی است که به دلیل نامعلومی سازه های مغناطیسی، حسی را تشکیل می دهند.

مشاهده محلول بافت بینی ماهی بوسیله میکروسکوپ نوری،‌ محققان را قادر کرده تا این سلولهای خاص را که دارای جنبشی چرخشی هستند، یعنی دارای چرخشی آهسته در حضور میدان مغناطیسی را شناسایی کنند.

خارج از هر سلولی، ذرات مغناطیسی غنی از آهن غشاء سلول را تجهيز می کنند.

در طول چرخش میدان مغناطیسی برای شناسایی بصری سلول که حاوی مواد مغناطیسی هستند براساس رفتار خود و با توجه به چرخششان مورد استفاده قرار می گیرند.

نتایج تحقیق نشان می دهد که سلول ها قادر به تشخیص مغناطیس شمالی و همچنین تغییرات کوچک مغناطیس خارجی هستند. اینها عواملی هستند که می تواند اساس یک سیستم واقعی و اصل سازه حسی، مغناطیسی را تشکیل دهند./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.