سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسلمانان آمریکای لاتین، به دنبال هویت جدید

انجمن مسلمانان آمریکای لاتین در لس آنجلس:« در کالیفرنیا، 100 انجمن اسلامی با حضور پر رنگ اقوام اسپانیایی زبان وجود دارد.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به تقل از سایت «webislam»، در سالهای اخیر، هزاران نفر از اقوام آمریکای لاتینِ مقیم ایالات متحده آمریکا، به دین اسلام گرویده اند که اکثر آنان زنان می باشند و اغلب با مخالفت خانواده هایشان نیز رو به رو می شوند.

«ویلفِرِدو روئیز» رئیس انجمن اسلامی آمریکا(آمانا) معتقد است:« یک مسلمانِ اهل آمریکای لاتین، بهتر می تواند به مقابله با تبعیضی که مسلمانان روزانه با آن مواجه هستند بپردازد.»

به اعتقاد وی، اسلام به خیلی ها این اجازه را می دهد تا دلیل بسیاری از اعمال ویژه و اولویتهای فرهنگی خاص را بدانند و همچنین بسیاری از مفاهیم ریشه ای و عمیق در فرهنگ آمریکای لاتین همچون خانواده را درک کنند.

از بین شش میلیون مسلمان در ایالات متحده آمریکا، حدود 50هزار نفر آنها اسپانیایی زبان هستند. این در حالیست که انجمن مسلمانان آمریکای لاتین در لس آنجلس، خاطر نشان کرد که در کالیفرنیا حدوداً 100 انجمن اسلامی وجود دارد که در آنها حضور مسلمانان اسپانیایی زبان به وضوح دیده می شود. این انجمن، برای پاسخ گویی به نیاز های مسلمانان اسپانیایی زبان منطقه و همچنین کاهش نظرات منفی، چون تداعی اسلام با خشونت و امثال این نظرات، تأسیس شد.

«مارتا فِلیسیتاس» رئیس انجمن مسلمانان آمریکای لاتین لس آنجلس، توضیح داد که در حال حاضر تعداد زنان آمریکای لاتینی که به اسلام گرویده اند بیشتر از مردان هستند.

«روسیو سامبرانو روبیو» یکی از این زنان اسپانیایی زبان است که به تازگی به دین اسلام گرویده و معتقد است به این ترتیب، مسلمان اهل آمریکای لاتین دارای هویت جدیدی می شود.

یکی دیگر از این نمونه ها، خانمی است به نام «سونیا» که اهل مکزیک است و در لس آنجلس اقامت دارد و مدت ده سال است مسلمان شده است. وی با وجود عکس العملهای منفی خانواده و دوستانش، اظهار دارد که از این انتخاب بسیار خرسند است./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.