سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

كارخانه متمركزنمك زدایی اهواز درمناطق نفت خیزجنوب درحال ساخت است

كارخانه متمركز نمك زدایی اهواز به عنوان بزرگ ترین كارخانه نمك زدایی كشور با ظرفیت 220 هزار بشكه در روز با استفاده از توانمندی های داخلی در كلان شهر اهواز در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  خوزستان به نقل از روابط عمومی شركت ملی مناطق نفت خیزجنوب، بر اساس گزارش مدیریت مهندسی و ساختمان شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب این پروژه از مهم ترین پروژه های در دست اجرای نمك زدایی در گستره عملیاتی این شركت به شمار می آید.

ساخت این كارخانه با ظرفیت یاد شده برای نخستین بار در كشور صورت می گیرد و عملیات اجرایی آن در 15 كیلومتری جنوب اهواز در مجاورت مجتمع صنعتی شماره یك آغاز و اجرای آن به صورت كلید در دست (EPC) به یك پیمانكار داخلی واگذار شده است.

اعتبار اولیه این پروژه 868 میلیارد ریال است و با راه اندازی آن از كاهش تولید كارخانه های نمك زدایی موجود در اهواز در زمان تعمیرات اساسی جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب پیش از این از اجرای 25 پروژه احداث و توسعه واحدهای نمك زدایی نفت خام در گستره فعالیت این شركت خبر داده بود.

به گفته 'هرمز قلاوند' این پروژه ها در مجموع با ظرفیت یك میلیون و 400 هزار بشكه در روز با هدف افزایش ظرفیت فرآورش نفت استحصال شده از میدان های مناطق نفت خیز در قالب پنج طرح جامع اجرا و تا پایان برنامه پنجم توسعه به مرحله بهره برداری می رسند.

شركت ملی مناطق نفت خیزجنوب با پنج شركت تابع ، روزانه حدود سه میلیون شبكه نفت خام تولید می كند كه بخش مهمی برای صادرات به پایانه نفتی خارگ انتقال می یابد./س
برچسب ها: ساخت ، کارخانه ، نمک زدایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.