سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان /

کسب رتبه نخست استان خوزستان در تعداد کارگاه های صنعتی در کشور

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: خوزستان با دارا بودن 360 واحد کارگاهی در کشور رتبه نخست را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،‌ رضا طاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه 71 شهرک صنعتی مصوب در خوزستان فعال هستند، ‌وسعت اراضی این شهرک‌ها را 7هزار و 800 هکتار اعلام کرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تمام زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی اجرا شده و آمادگی واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در همه شهرک‌ها وجود دارد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خوزستان افزود: تا کنون در شرکت شهرک‌ها صنعتی استان خوزستان 2 هزار و 51 قرارداد منعقد شده و بیش از 48 هزار نفر اشتغال ایجاد و 918 واحد به بهره‌برداری رسیده است.

طاهری با اشاره به اینکه خوزستان از لحاظ صنعتی رتبه دوم کشور و از لحاظ تعداد کارگاه‌های صنعتی رتبه اول را در کشور دارا است؛ ‌گفت:‌ 360 واحد کارگاهی در خوزستان وجود دارد.

به گفته وی، خوزستان سال گذشته بیشترین واگذاری زمین را بر اساس قرارداد با سرمایه‌گذاران،  به مساحت 414 هکتار زمین داشته است و در این شاخص رتبه نخست را در کشور دارد.

*تصفیه خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در ادامه مجموع پرو‍ژه‌های عمرانی به بهره برداری رسیده در سال گذشته را 110 پرو‍ژه عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته دو تصفیه خانه فاضلاب به بهره برداری رسیدند. در سال جاری نیز هفت تصفیه خانه مورد مطالعه قرار گرفتند و چهار تصفیه خانه آغاز به کار کردند.

وی گفت: پنج تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان فعالیت می‌کنند، این در حالیست که در حال حاضر 44 شهرک و ناحیه صنعتی در استان ایجاد شده است.

طاهری با اشاره به اینکه پنج تصفیه‌خانه صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان ایجاد شده است، این تصفیه‌خانه‌ها را در شهرک‌های شماره 2 و 3 اهواز، بهبهان، آبادان و خرمشهر عنوان کرد.

وی ادامه داد: تاکنون 80 میلیارد ریال اعتبار برای احداث و نگهداری تصفیه‌خانه‌های صنعتی استان هزینه شده است.

طاهری ایجاد تصفیه‌خانه‌های صنعتی خوزستان را یکی از گام‌های قابل توجه در زمینه ایجاد زیرساخت در شهرک‌های صنعتی دانست.

وی با بیان اینکه این شرکت همگام با توسعه، رویکرد جدیدی را در زمینه توجه به اقدامات زیست محیطی در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان آغاز کرده است افزود: برای توسعه زیر ساخت‌های صنعت در استان قدم‌های مثبتی برداشته شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان افزود: جمع‌آوری فاضلاب شهرک‌های صنعتی، تجزیه مواد آلی از طریق باکتری در فضای هوازی و بی‌هوازی از جمله کارهایی است که به وسیله این تصفیه‌خانه‌ها انجام می‌شود.

طاهری احداث چهار تصفیه‌خانه دیگر و استفاده از پساب صنعتی تصفیه‌خانه‌ها در زمینه مصارف کشاورزی را در راستای توجه به زیر ساخت‌ها دانست و یادآور شد: به واسطه فعالیت این شرکت هماهنگی‌های لازم بین کارخانجات تولید و بازیافت و واحدهای صنعتی را برای جمع‌آوری و انتقال پسماندهای قابل بازیافت انجام داده است و جلسات مشترکی با سازمان محیط زیست به منظور کنترل استقرار واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی برگزار کرده است.

*ایجاد شهرک‌های تخصصی صنعت پتروشیمی

وی با بیان مزیت‌های سرمایه گذاری در استان خوزستان گفت: استاندار و مجموعهٔ مدیریت خوزستان به طور همه جانبه آمادگی خود را برای تسهیل امور سرمایه‌گذاری و کمک به رونق تولید در استان اعلام داشته‌اند و ایجاد شهرک‌های تخصصی صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره‌های صنایع پایین دستی این صنعت به منظور ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال مولد را گام مهمی در همین راستا عنوان کرده‌اند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان از ایجاد چهار شهرک تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی در خوزستان خبر داد و افزود: در حال حاضر 284 واحد از صنایع پایین دستی پتروشیمی در شهرکهای صنعتی خوزستان مستقرند که 145 واحد به بهره برداری رسیده و 139 واحد دیگر نیز در حال ساخت و ساز هستند.

طاهری همچنین ضمن خوش‌آمد گویی به تولید‌کنندگان فعال در صنعت کیف و کفش حاضر در جلسه، این صنعت را به عنوان یکی از اصلیترین صنایع پایین دست پتروشیمی عنوان کرد و افزود: بسترهای مناسب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان جهت پذیرش سرمایه‌گذاران و استقرار واحدهای تولید کیف و کفش وجود دارد و ایجاد شبکه‌های تولیدی و خوشهٔ صنعتی کفش در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات و دغدغه‌های اصلی واحد‌های صنعتی صنایع پایین دستی پتروشیمی تامین مواد اولیه مورد نیاز است ابراز امیدواری کرد: با تعامل و همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت‌های تابعهٔ آن در استان بخش زیادی از مشکلات این واحد‌ها رفع و رونق بیشتری در صنایع پایین دستی پتروشیمی و تکمیل زنجیره‌های این صنعت را در آینده‌ای نزدیک شاهد باشیم./س 

 

برچسب ها: کسب ، رتبه نخست ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.