سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تقويت فرهنگ عفاف و حجاب بهترين راهكار مقابله با جنگ نرم است

مديركل دفتر زنان و خانواده استانداري خراسان رضوي بر لزوم حمايت علمي از طراحان وتوليدكنندگان لباس های اسلامي تاكيد كرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، صديقه خديوي افزود: هرچند در تفاهم نامه امضا شده ميان دبيرخانه ستاد ترويج فرهنگ عفاف و حجاب و مديركل صنعت، معدن و تجارت استان به نكات مهمي اشاره شده است ولی این مسئله آنچنان كه بايد مد نظر قرار نگرفته است.

وي با اشاره به آغاز طرح ميان مدت عفاف و حجاب از 21 تير ماه، از دفتر زنان و خانواده استانداري به عنواي يكي از اعضاي كميته ارزيابي و نظارت بر اجراي این طرح ياد و اضافه كرد: اين اداره كل حمايت از اجراي فعاليت هاي تخصصي نهادهاي غير دولتي در مقوله عفاف و حجابو انجام رايزني هاي لازم براي اجراي طرح گل ياس را از ديگر وظايف خود در اين حوزه مي داند.

مديركل دفتر زنان و خانواده استانداري خراسان رضوي درباره طرح گل ياس كه بناست با همكاري آموزش و پرورش انجام شود، گفت: در اين طرح پس از ارزيابي وضعيت حجاب در قشر دانش آموز وتعيين اولويت هاي آموزشي و آموزش مربيان داوطلب همكاري، دانش آموزان در معرض اين آموزش ها قرار مي گيرند.

وي با تاكيد بر ارزشيابي و سنجش اثربخش اجراي اين طرح، ابراز اميدواري كرد: با مساعدت آموزش و پرورش خراسان رضوي اجراي این طرح همزمان با شروع سال تحصيلي جدید، آغاز شود.

خديوي با تاكيد بر لزوم بهره گيري از توان سازمان هاي مردم نهاد در نشر ارزش هاي الهي و اجتماعي همچون حجاب تصريح كرد: هرچند در خراسان رضوي سمن هاي تخصصي در حوزه عفاف و حجاب تشکیل نشدهاما سمن هاي فعال در حوزه زنان و خانواده در زمينه حجاب نيز اقدامات ارزشمندي انجام مي دهند.

وي افزود: دفتر زنان و خانواده استانداري از تمام ظرفيت هاي خود براي حمايت مالي ومعنوی از اینگونه فعاليت ها از سوی سمن هابهره خواهد جست.

مديركل دفتر زنان و خانواده استانداري خراسان رضوي ترويج عفاف و حجاب به ويژه در نسل نوجوان و جوان را مهم ترين راهكار براي مقابله با جنگ نرم دشمنان خواند و گفت: مسووليت نهادهاي دولتي و غير دولتي براي مقابله با مساله بد حجابي كه عمده آن ناشي از ناآگاهی افراد و نه غرض ورزي آنان است، خطير مي باشد.

خدیوی با استناد به مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، تصريح كرد: طبق این مصوبه تمامی دستگاه هایاجرايي در حوزه عفاف و حجابوظيفه و مسووليت خاص دارند.

وي حجاب را تضمين كننده امنيت اخلاقي و سلامت اجتماعي دانست و ابراز اميدواري كرد: با تعامل مردم و همكاري دستگاه هاي اجرايي دولتي و غير دولتي شاهد نتايج مثبت اجراي طرح ميان مدت عفاف و حجاب و رسيدن مشهد به جايگاه حقيقی خود به عنوان پايتخت معنوي ايران باشيم./س

برچسب ها: تقویت ، عفاف ، حجاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.