سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

انتشار كتاب جاسوسي براي آخرالزمان يا پرده برداري از جنايات موساد

انتشار كتاب«جاسوسي براي آخرالزمان» با پرده برداري از جنايات رژيم صهيونيستي در ايران مبني بر ترور دانشمندان هسته اي كشورمان طي روزهاي اخير واكنش هاي بسياري را در پي داشت و كارشناسان حقوقي عقيده دارند ايران بايد با جديت مساله حقوقي ترور دانشمندان را در مجامع بين المللي دنبال كند.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، شبکه خبری «سی.بی.اس. نیوز» در مقاله‌ای که از کتابی به نام «Spies against Armageddon: Inside Israel's wars» (جاسوسان مبارزه با جدال نهایی خیروشر: عمق جنگ‌های پنهان اسرائیل) اقتباس شده است، از واحد ویژه‌ای در سازمان جاسوسی اسرائیل برای انجام ترورهای دانشمندان هسته‌ای و مقامات نظامی ایران پرده برداشته است.

** پرده برداري مكتوب از جنايات موساد

کتاب «جاسوسان مبارزه با جدال نهایی» عنوان کتابی است که به شرح فعالیتهای جاسوسی نهادهای اطلاعاتی اسرائیل، به سرکردگی سازمان جاسوسی موساد می‌پردازد؛ این کتاب روز گذشته چاپ شد.

عنوان فصل اول این کتاب «متوقف کردن ایران» است؛ در این فصل «یوسی ملمان» و «دن راویو» (که اولی خبرنگاری در اسرائیل و دومی خبرنگار و مجری بک برنامه رادیوئی در سی. بی.اس. نیوز می‌باشند) گزارش مفصلی درباره نحوه عمل عوامل جاسوسی اسرائیل در ایران ارائه می‌دهند.

مؤلفان این کتاب می‌نویسند با آنکه پیشتر عنوان شده بود عوامل جاسوسی موساد برای ترور دانشمندان هسته‌ای و مقامات نظامی ایران از جریان‌های مخالف رژیم این کشور استفاده می‌کنند، اما نتایج تحقیق‌های آنها که از بررسی ترورهای موساد در 50 سال اخیر به دست آمده نشان می‌دهد عوامل موساد از عوامل اسرائیلی برای ایجاد هرج و مرج در ایران و ترور مقامات این کشور استفاده می‌کنند.

**كيدون يا سرنيزه مسوول ترور دانشمندان هسته اي ايران

سازمان جاسوسی موساد، واحدی داخلی موسوم به «کیدون» دارد که طی سالهای اخیر روشهای جدیدی برای نفوذ به کشورهای دیگر و به قتل رساندن مخالفان اسرائیل ابداع کرده است. واحد عملیات ویژه «کیدون» (در عبری به معنی سرنیزه) که مسئولیت ویژه‌ای در ترورهای ایران دارد.

مؤلفان این کتاب در توضیح قابلیت‌های ویژه نیروهای «کیدون» به «قابلیت‌های زبانی» در سرویس جاسوسی موساد اشاره می‌کنند ومی‌افزایند: اسرائیل از قابلیت‌های زبانی بی‌نظیری برخوردار است؛ دلیل این موضوع را تا اندازه‌ای می‌توان ناشی از این دانست که در اسرائیل، شهروندان زیادی هستند که از کشورهای عرب زبان یا فارسی زبان به آنجا نقل مکان کرده‌اند.

عوامل اسرائیل با استفاده از گذرنامه کشورهای دیگری که عوامل جعل اسناد موساد درست می‌کنند به ایران سفر کرده‌اند.

مؤلفان کتاب مورد نظر می‌نویسند ذهنیات و رفتارهای گروه فوق سری «کیدون» را به طرز شگفت‌انگیزی می‌توان در رمانی با عنوان «Duet in Beirut» یافت؛ البته اینکه در یک کتاب رمان به رفتارها و مأموریت‌های نیروهای «کیدون» اشاره شده باشد، جای شگفتی دارد، امّا اگر بدانیم مؤلف این کتاب ، «بن دیوید» یکی از افسران عملیات ویژه موساد بوده که نهاد اداره کننده و هماهنگ‌کننده «کیدون» است، شاید از شگفتی ما کم شود.

**این رمان، تنها به زبان عبری چاپ شده است

از این کتاب و منابع دیگر چنین برمی‌آید که سازماندهی «کیدون» آنقدر پراکنده است که حتی مقر اصلی  آن در قرارگاه مرکزی موساد نیست. عوامل «کیدون» که برای خودشان عنوان «تیم» ویژه را برگزیده‌اند به ندرت به قرارگاه موساد می‌روند.

این عوامل حتی هنگام تعامل با عوامل موساد نیز از اسامی مستعار استفاده می‌کنند؛ بعضی از آنها سه یا حتّی چهار هویت جعلی دارند.

رئیس موساد طی سالهای گذشته از عوامل این واحد ویژه که آموزشهای متفاوتی در زمینه‌های مختلف دیده‌اند برای عملیات‌های حساس و خطرناک، به عنوان مثال ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، استفاده کرده است.

مولفان کتاب تأکید می‌کنند که سران موساد و نخست وزیر اسرائیل علی‌رغم راهبردهای موفقی که در ایران برای ترور دانشمندان این کشور داشته‌اند، می‌دانند که برنامه هسته‌ای ایران را تنها با ترور دانشمندان هسته‌ای و مقامات نظامی این کشور نمی‌توان متوقف کرد، اما آنها معتقدند که حتّی به تعویق انداختن برنامه هسته‌ای ایران نیز برای آنها پیشرفت محسوب می‌شود.

مولفان کتاب ضمن اشاره به دیدگاههای این رهبران اسرائیل خاطرنشان می‌کنند که آنها تهدیدهایی را که «میر دیگان»، مدیر سابق موساد از سالهای 2002 تا 2010 درباره اقدامات اینچنینی در ایران به آنها اشاره کرده است را نادیده می‌گیرند.

«دیگان» از جمله کسانی بوده است که با صراحت لهجه با حمله‌ نظامی علیه ایران مخالفت کرده و هشدار داده است که اقدامات تلافی‌جویانه ایران با کمک نیروهای نیابتی خود می‌تواند زندگی عادی اسرائیلی‌ها را مختل کند.

** كالبد شكافي ترورهاي صهيونيستي

آژانس جاسوسي رژيم صهيونيستي( موساد) در اين واحد عملياتي به نام کيدون ماموران خود را براي ترور دانشمندان هسته اي ايران آموزش مي دهد. تحقيقات 50ساله ترورهاي تحت رهبري موساد نشان مي دهد که تمامي ترورهاي صورت گرفته درايران توسط موساد هدايت شده  است که تروريست ها با گذرنامه جعلي وارد ايران شده اند.

عمليات کيدون بسيار پيچيده و فوق سري است كه با هدف اين واحد اختلال درفعاليت هاي هسته اي ايران ادنبال مي شود.

دانشمندان ايراني، مصطفي احمدي روشن، داريوش رضايي، مجيد شهرياري و مسعود علي محمدي همگي توسط ماموران موساد ترور شده  و به شهادت رسيده اند

** ترورهاي مشابه

تروريست ها چسباندن بمب هاي مخصوص به خودروهاي دانشمندان هسته اي را به عنوان شيوه جنايي خود انتخاب كرده بودند و حتي از موتور سيکلت هم که با روش هاي خاصي بمب گذاري شده است استفاده مي كردند.

** پرده برداري از جنايات اسرائيل با چه هدفي دنبال شده است؟

اما انتشار كتاب «جاسوسان مبارزه با جدال نهایی» يا«جاسوسي براي آخرالزمان» با چه هدفي از سوي نويسندگان آن دنبال شده است؟ برخي عقيده دارند نويسندگان اين کتاب تمام تلاش خود را براي تضعيف روحيه و انگيزه پيشرفت علمي جوانان ايران مبذول داشته اند، ضمن اين كه در اين کتاب مدرکي ارائه شده است که کروکي دقيق مانورهاي جاسوسان اسرائيلي در استفاده از موتور سيکلت هاي بمب گذاري شده را نشان مي دهد.

پيش از اين هم در کتابي گفته شده بود ويروس کامپيوتري استاکس نت و شعله را آمريکا و اسرائيل به همکاري يکديگر براي نابودي برنامه هاي هسته اي ايران طراحي كرده اند. سي. بي. اس در مقاله اي اعلام کرد اسرائيل براي عمليات خرابکارانه در ايران تاکيد کرد تلاش بسياري کرده است.

** باز هم دست مدعيان دروغين حقوق بشر رو شد

اما  مدعيان دروغين حقوق بشر با توجه به اعتراف مقامات رسمي رژيم صهيونيستي به دست داشتن در ترور دانشمندان هسته اي ايران نه تنها در محکوم کردن اين جنايت هيچ عكس العملي نشان ندادند بلكه با سکوت وقيحانه سازمان هاي به اصطلاح بين المللي خصوصا سازمان ملل نشان بار ديگر ثابت كردند كه آنقدرها هم كارآيي بين المللي ندارند.

** ايران در مجامع بين المللي مساله حقوقي ترور دانشمندان هسته اي را پيگيري كند

با انتشار كتاب«جاسوسي براي آخرالزمان» و پرده برداري صريح از جنايات موساد بار ديگر مساله پيگيري حقوقي ترورها و اعمال خرابكارانه اسرائيل در مورد فن آوري هسته اي ايران را قوت بخشيد و نمايندگان حقوقي ايران بايد اين مساله را در مجامع بين المللي با جديت پيگيري كنند.

** شكايت ايران به دادگاه لاهه به خاطر ترور دانشمندان هسته اي

محمد اسماعيلي در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتشار کتاب «جاسوسي براي آخرالزمان» توسط 2 خبرنگار آمريکايي و انگليسي که در آن اعتراف کرده بودند در ترور دانشمندان هسته‌اي کشورمان نقش داشتند، اظهار داشت:‌ هميشه پس از عمليات تروريستي مستکبران آمريکايي و اسرائيلي به عمليات خود اعتراف مي‌کنند، اما هيچ نهادي از جامعه ملل با آنها برخورد نمي‌کند.

وي افزود: ‌در موضوع ترور دانشمندان هسته‌اي، 2 نفراز خبرنگاران آمريکايي و اسرائيلي در کتاب «جاسوسي برا‌ي آخرالزمان» صراحتا اعلام کردند که درترور دانشمندان هسته‌اي کشورمان نقش داشته‌اند و به همين خاطر ما از دست آنها به دادگاه لاهه شکايت مي‌کنيم.

اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه با اشاره به اينکه اميدي براي به نتيجه رسيدن شکايت نداريم، اذعان داشت: مجامع بين‌المللي ابزار آمريکا و صهيونيست‌ها بوده و به اين خاطر نمي‌توان اميدي به نتيجه گرفتن از شکايات‌مان داشته باشيم.

اسماعيلي ادامه داد: اين اعترافات نهايت گستاخي اسرائيل را نشان مي‌دهد اما چون نهادهاي بين‌المللي مانند شوراي امنيت مانند ابزاري در دست صهيونيست‌ها است، نمي‌توان به نتيجه آن خيلي دل بست.

نماينده مردم زنجان وطارم خاطرنشان کرد: ما بايد اين شکايت را انجام دهيم چون آيندگان نسبت به اين موضوع قضاوت مي‌کنند و حداقل بايد افکار عمومي دنيا را نسبت به موضوعات و اتفاقات آگاه كنيم.

**رئيس موساد در دادگاه محاكمه شود

حسن تردست وكيل پايه يك دادگستري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در واكنش به انتشار كتاب "جاسوسي براي آخرالزمان" توسط دو خبرنگار اسرائيلي و آمريكايي و تاكيد صريح به نقش مستقيم موساد در ترور دانشمندان هسته اي در اين كتاب اظهار داشت: عوامل تروريستي موساد بارها در اخبار ضد و نقيض خود به اين مساله اذعان داشته اند ضمن اين كه شيوه ترور دانشمندان هسته اي كشورمان منطبق بر شگردهاي مدون ترور از سوي موساد است.

اين وكيل پايه يك دادگستري ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران در اين مورد اقداماتي را از طريق شوراي امنيت سازمان ملل انجام داده و قطعا مستنداتي را هم در اين زمينه جمع آوري كرده است.

وي تصريح كرد: ايران بايد اين مساله را از طريق دادگاه هاي بين المللي پيگيري كند و حتي مي تواند با تشكيل دادگاهي ويژه با تعيين امنيت بين المللي عوامل ترور را محاكمه و مسايل را به افكار عمومي جهان منتقل كند.

تردست افزود: با دستگيري عوامل ترور دانشمندان هسته اي كشورمان توسط وزارت اطلاعات و اقرار صريح اين تروريست ها معلوم شده است كه اين جنايات با مسووليت مستقيم سرويس جاسوسي و تروريستي موساد دنبال شده است .

اين حقوقدان تاكيد كرد: ايران حق دارد  وضعيت حقوقي و قضايي ترورهاي اخير را در دادگاهي ويژه پيگيري كند.

تردست با بيان اين كه عامل اصلي ترور ها بايد در ايران محاكمه شود تصريح كرد: رئيس موساد به عنوان مسوول مستقيم اين ترورها بايد با حضور سفرا، مقامات سياسي و تحت تدابير امنيتي در دادگاه به اين جنايت ها پاسخ بدهد.

وي تاكيد كرد: ايران با ارائه مستندات خود مبني بر نقش موساد در هدايت ترور دانشمندان هسته اي در مجامع بين المللي بايد خواستار دستگير عامل اصلي توسط پليس اينترپل باشد.

اين حقوقدان خاطرنشان كرد: شكايت از عوامل ترور دانشمندان هسته اي ايران در مجامع بين المللي يك از مسايل حقوقي است كه بايد با جديت از سوي مقامات كشورمان پيگيري شود.

** پيگيري حقوقي نقش موساد در ترور دانشمندان هسته اي حق ايران است

همچنين ولي الله حسيني قاضي بين المللي در همين زمينه به باشگاه خبرنگاران گفت: پيگير ي حقوقي مساله ترور دانشمندان هسته ايران كه با هدايت  موساد دنبال شده حق ايران است.

وي تصريح كرد: با انتشار صريح جنايات رژيم صهيونيستي در ايران سكوت مجامع بين المللي جاي تعجب دارد و ايران حق دارد در دادگاهي ويژه شكايت خود را در اين زمينه اعلام كند./پ3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.