سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناتو به دنبال افزايش تعداد نيروهاي زن در ارتش هاي خود

مقامات سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) در کنفرانسي در صوفيه پايتخت بلغارستان اعلام کردند کشورهاي ناتو بايد تعداد سربازان زن را در ارتش ها افزايش دهند و فرصت هاي دريافت ترفيع مقام را براي فرماندهان دفاعي و امنيتي زن در نيروهاي نظامي ايجاد کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ ماري يووانويچ معاون دستيار وزير امور خارجه امريکا در امور اروپا و يوراسيا در اين کنفرانس اعلام کرد:« جهان بيش از اين نمي تواند نيمي از جمعيت خود را ناديده بگيرد.»

به گزارش خبرگزاري فرانسه از صوفيه، بيش از نود تن از مقامات امنيتي و دفاعي برجسته بيست و يک عضو و شريک ناتو در اين کنفرانس گردهم آمده اند که در آن بر نقش زنان در ارتش به عنوان سرباز و مقامات تصميم گيرنده تاکيد شد.

يووانويچ در اين کنفرانس به نقش منحصربفرد زن در مذاکرات صلح و حل مناقشات جنسيتي يا مشکلات مرتبط با بدرفتاري با گروههاي به حاشيه رانده شده اشاره کرد.

اين مقام آمريکايي هشدار داد همزمان با افزايش تعداد سربازان زن در ناتو، ضروري است مسير ارتقا مقام آنها و خدمت آنها در سمت هاي تصميم گيري هموار شود.
آنيو آنگلوف وزير دفاع بلغارستان گفت:« هنوز پيش داوري هايي در ميان فرماندهان نيروهاي مسلح درباره تعداد زنان در سلسله مراتب نظامي و مناصبي که زنان مجاز به تصدي آنها هستند وجود دارد.»

هيلد سيجرز رئيس واحد دورنماي جنسيتي نيروهاي ناتو اعلام کرد:« قبل از آنکه درباره خدمت فرماندهان زن در نيروهاي ناتو صحبت شود، کشورهاي ناتو بايد ابتدا روند جذب اندک نيروهاي زن را در نيروهاي مسلح خود حل کنند.»

وي در حاشيه اين کنفرانس گفت:« اين يک فرآيند بسيار بسيار کند است. من فکر نمي کنم بدون اقدامي جدي اين روند تغييري داشته باشد.»

امار و ارقام نظامي ناتو نشان مي دهد تعداد زنان در ارتش هاي کشورهاي عضو ناتو از بيست درصد در مجارستان گرفته تا دو مميز يک دهم درصد در لهستان متغير است.

برچسب ها: ناتو ، زن ، ارتش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.