سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ایجاد هنرستان تخصصی مس در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران بر ایجاد هنرستان فنی و حرفه ای مس در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، در این دیدار که مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم حضور داشت، احمد علیرضابیگی هدف از ایجاد این هنرستان را جذب دانش آموزان بومی مستعد و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآزموده برای فعالیت در صنعت مس استان عنوان کرد.

وی با اشاره به ظرفیت اشتغال زایی صنایع مس سونگون، افزود: ایجاد رشته تخصصی مس می تواند نیروی انسانی متخصص را برای صنعت مس استان تامین کند و در عین حال تضمینی برای آینده شغلی فارغ التحصیلان این رشته باشد.

علیرضابیگی با تاکید بر استفاده از امکانات موجود صنعت مس برای تسریع در راه اندازی این هنرستان، تصریح کرد: شرکت ملی صنایع مس و اداره کل آموزش و پرورش استان تفاهم نامه ای را در این خصوص تنظیم و کارهای اجرایی آن را آغاز کنند.

وی همچنین گفت: فرصت های شغلی صنعت مس استان باید برای یک دوره بلند مدت تعریف و نیروی انسانی مورد نیاز بر این اساس از هنرستان مس تامین شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران هم در این دیدار گفت: معدن مس سونگون ظرفیت بالایی برای اشتغال زایی در منطقه است و نیروهای بومی منطقه نباید از این ظرفیت محروم باشند.

اردشیر سعدمحمدی ایده ایجاد هنرستان مس برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز صنعت مس آذربایجان شرقی را مثبت ارزیابی و آمادگی شرکت ملی صنایع مس ایران را برای تجهیز یکی از مدارس منطقه به عنوان هنرستان تخصصی مس اعلام کرد.

وی اظهار کرد: تلاش می کنیم شرایطی مهیا شود که نیروهای متخصص مورد نیاز صنعت مس با شناسایی و پرورش نیروهای مستعد منطقه که دارای توانایی علمی بالایی هستند تامین شود و در این زمینه آماده همکاری با آموزش و پرورش برای فراهم کردن زمینه بروز استعدادها هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم گفت: هیچ مانعی برای ایجاد هنرستان مس وجود ندارد و این اداره کل آماده است از سال تحصیلی آینده دانش آموزان مستعد و علاقه‌مند را در این هنرستان پذیرش کند.

فیروز رضایی با بیان این که رشته مس در برخی از هنرستان ها تدریس می شود، افزود: با توجه به این که سرفصل های درسی این رشته تدوین شده، آماده ایم یکی از مدارس منطقه را به هنرستان مس تبدیل و با استفاده از امکانات صنایع مس استان نسبت به تجیهز آن اقدام کنیم.

وی با بیان این که هنرستان تخصصی مس نیاز به کارگاه عملی دارد گفت: معدن مس سونگون و کارخانه های فراوری وابسته به آن می تواند به عنوان کارگاه برای دانش آموزان این هنرستان مورد استفاده قرار گیرد.

رضایی تصریح کرد: اگر چشم انداز روشنی از اشتغال در صنایع مس استان وجود داشته باشد خانواده ها و جوانان برای تحصیل در رشته تخصصی مس و فعالیت در صنعت مس راغب تر خواهند شد./س

برچسب ها: ایجاد ، هنرستان ، مس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.