سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الاخباريه:

بحران سوريه ؛ يکي از موضوعات مذاکره رئيس سيا با مقامات عربستان

تلويزيون الاخباريه سوريه گزارش داد يکي از موضوعات مهم ديدار رئيس سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا با مقامات عربستان بحران سوريه بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از الاخباريه ؛ اين شبکه در گزارشي به ديدار دوشنبه ديويد پترائوس، رئيس سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) با مقامات عربستان سعودي اشاره و اعلام کرد سفر مقامات امنيتي آمريکا به عربستان و ديدار با خاندان حاکم ادامه دارد. اين سفرهاي مقامات آمريکايي نشان دهنده تلاش آن براي اطلاع يافتن از واقعيت هاي اين خاندان و مشکلات آنهاست.

علاوه بر آن تلاش مي کنند به هماهنگي بين واشنگتن و رياض درباره کشورهاي عربي از جمله بحران سوريه ادامه دهند.

گزارشگر اين شبکه افزود رئيس سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) با پادشاه عربستان و با حضور شماري از سران خاندان حاکم و متخصص در امور امنيتي ديدار و گفتگو کرد، اما جزئيات سخنان آنها فاش نشد.

الاخباريه سوريه در ادامه گزارش افزود مي توان  موضوع اين ديدار را با توجه به حضور مقامات بلند پايه سعودي در اين ديدار دريافت و آن اينکه اين ديدار نشان مي دهد در اتاق فکر آمريکا سياستي با هماهنگي حکومت سعودي به ويژه درباره جهان عرب در حال آماده سازي است.

به گمان تحليلگران، با توجه به نقش ويرانگر واشنگتن و رياض در حمايت از گروه هاي تروريستي مسلح در سوريه و شکست اين طرح با وجود حمايت هاي مالي و تسليحاتي، موضوع سوريه در اين ديدارها مطرح بود.

تحليلگران اين سؤال را مطرح مي کنند که آيا پترائوس خواهد توانست از آنچه در قطيف و اعتراض هايي که پس از کشته شدن شماري از تظاهرکنندگان روي مي دهد اطلاع يابد. اين تظاهرات در اعتراض به موج بازداشت ها و سرکوبگري هاي مقامات سعودي عليه قيام مردم صورت گرفت.

برچسب ها: سوریه ، سیا ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.