سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزير علوم؛

اشتغال نخبگان از مزاياي اجراي طرح هاي كلان ملي در دانشگاهها

معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري گفت: اشتغال نخبگان، رفع نيازهاي کشور، مديريت علم و فناوري در سطح کلان و ايجاد تحول در دانشگاه ها از مزاياي اجراي طرح هاي کلان ملي در دانشگاه هاست.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران؛ محمد مهدي نژاد نوري در نشست هم‌انديشي فناوري هاي کليدي در طراحي و ساخت هواپيماي جت مسافربري افزود: طراحي و ساخت هوايپماي 100 تا 150 نفره يکي از 38 طرح کلان ملي مصوب شوراي عالي عتف است که پيشرفت هاي مناسبي دارد.
 
وي اضافه کرد: اجراي اين طرح باعث مي شود کشور به بسياري از فناوري هاي پيشرفته دست يابد و فرصت هاي کارآفريني نيز ايجاد شود.
 
مهدي نژاد گفت: از سال 83 با تصويب قانون جديد وزارت علوم تحقيقات و فناوري ، شوراي عالي عتف به عنوان بالاترين سطح مديريت علم و فناوري در کشور معرفي شد که رياست آن بر عهده رئيس جمهور است.
 
وي افزود: اين شورا که 8 وزير کابينه و تعدادي از نمايندگان مجلس عضو هستند، به منظور رفع نيازهاي کشور به تصويب طرح هاي کلان ملي در حوزه آموزش، پژوهش و فناوري اقدام کرده است.
 
معاون وزير علوم با تاکيد بر اين که طرح هاي تعريف شده تنها در حوزه هاي پژوهشي نيست، به انتقاد از آموزش هاي سنتي در دانشگاه ها پرداخت و گفت: اين آموزش ها به گونه اي است که پژوهش در بسياري از رشته ها به ويژه در رشته هاي فني و مهندسي نفوذ نکرده است.
 
مهدي نژاد ، علت نهادينه نشدن پژوهش را وابسته نبودن صنايع به فناوري هاي پيشرفته و همچنين در برخي موارد غالب بودن مونتاژ در صنايع دانست و ادامه داد: اين امر باعث شده بود تا نخبگان کشور پس از پايان تحصيلات به خارج از کشور مهاجرت کنند.
 
معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم در بيان اثار اجراي طرح هاي کلان ملي در دانشگاه ها گفت: اجراي اين طرح ها در دانشگاه ها علاوه بر مشارکت نخبگان کشور موجب شد در دانشگاه هاي کشور 8 پژوهشگاه دانشگاهي راه اندازي شود. /عط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.