سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دانشگاه اميركبير عنوان شد؛

طرح كلان ملي به يك دانشگاه يا مركز خاص تعلق ندارد

معاون پژوهشي سازمان صنايع هوايي طرح هواپيماي جت مسافربري 100تا150 نفره را يك طرح كلان ملي خواند و مستلزم همكاري تمامي اورگانهاي ذي نفع كشور دانست.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران سید محمد مهدی هادوی در جمع خبرنگاران گفت: برای طراحی و امكان سنجی مفهومی این پروژه یك برنامه یكساله در نظر گرفته شده است كه در این فاصله زمانی وارد بخش طراحی مقدماتی خواهیم شد و همچنین به صورت موازی كسب فناوری های مورد نیاز در ساخت این هواپیما را نیز آغاز خواهیم كرد.  
 
هادوی اظهار داشت: اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه از منابع ملی تامین می شود و دولت مصمم است كه بتواند آن را با اعتبار خوبی به انجام برساند و برای اعتبارات مرحله بعدی این پروژه منتظر مصوبات كارگروه هوایی در بخش صنعتی كشور هستیم.  
 
معاون پژوهشی سازمان صنایع هوایی در ادامه با اشاره به تفاوت های هواپیمای مسافربری 150 نفره با هواپیمای 141 كه در كشور ساخته شده است، گفت: هواپیمای 141 یك هواپیمای 52 نفره است كه با همكاری تحت لیسانس 'آنتونف' ساخته شد اما بعد از نیاز سنجی كه انجام شد به این نتیجه رسیدیم كه خطوط هوایی كشور به هواپیماهای 100 تا 150 نفره نیاز دارد و ساخت هواپیمای 141 در كشور ادامه دارد و در خطوط هوایی نیز از آن استفاده می شود.  
 
وی ادامه داد: برای ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره از تجربیات ساخت هواپیمای 141 نیز استفاده خواهیم كرد و طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره بدون شك مهندسی معكوس نخواهد بود اما از تجربیات كشورهای دیگر استفاده خواهیم كرد.  
 
وی گفت: دانشگاه امیركبیر به عنوان دانشگاه محوری برای این پروژه انتخاب شد كه یك كمیته راهبردی 9 نفره و دفتر طراحی هواگرد برای اجرای این پروژه تشكیل شده است و از همكاري دانشگاه علم و صنعت،صنعتي اصفهان و پارك فن آوري فارس استفاده خواهيم كرد./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.