سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آقا عليخاني خبر داد:

تشكيل فراكسيون فرش دستباف در مجلس

رئيس مركز ملي فرش ايران از تشكيل فراكسيون فرش دستباف در مجلس و راه اندازي مركز سفارشات فرش ايران در قالب سيستم سفارش پذيري متمركز در آينده اي نزديك خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، محمد باقر آقا‌عليخاني افزود: قرارداد راه اندازي سيستم سفارش پذيري اين مركز منعقد شده است و بزودي با 52 ورودي در كشور سفارش دريافت مي شود.
وي گفت: بايد خلاء حوزه تجاري در فرش دستباف ايران پر شود و تقويت رويكرد علمي به مقوله فرش بسيار حائز اهميت است.
وي ادامه داد: بايد به مرور حوزه هاي مختلف فرش از حالت سنتي خارج و ضمن حفظ اصالت فرش به بحث تجارت آن توجه ويژه شود.
آقاعليخاني گفت: بايد اين محصول را كه زماني اصلي ترين و نخستين كالاي صادراتي كشور بود و امروز در رده سيزدهم صادرات كشور قرار گرفته است به جايگاه اصلي آن برگردانيم.
وي با بيان اينكه فرش از كالاهايي است كه 80 تا 85 درصد ارزش افزوده دارد و ارزش واقعي هيچ محصولي به اندازه اين محصول نيست افزود: اشتغال ايجاد شده از محل آن نيز با كمترين سرمايه گذاري حاصل مي شود.
وي توجه به بحث علمي در توليد، بازاريابي، رنگرزي و مرمت فرش را از نكات مهم در اين صنعت دانست و گفت: تئوري‌هاي جديد در بازاريابي و توليد فرش نيز بايد به زودي ارائه شود.
رييس مركز ملي فرش ايران ايجاد و توسعه شهرك هاي صنعتي مدرن فرشبافي را در مركز هر استان از جمله اقدامات اين مركز براي توسعه فرش دستباف عنوان كرد و افزود: توسعه بيمه قاليبافان در محدوده اعتبارات و بهره برداري از طرح جامع آماري در شهريور امسال، از ديگر برنامه هاي مركز ملي فرش ايران است.
وي با اشاره به تجار و توليد كنندگان و با تاكيد بر حقوق بافنده ها، خواهان افزايش سهم بافنده ها از سود فرش شد.
آقا عليخاني در پايان از افزايش 3 تا 4 برابري اعزام هيات هاي تجاري و حمايت از نمايشگاه هاي جهاني خبر داد و افزود: ما خواهان حمايت از ورود فرش دستباف به طراحي فضاي داخل منازل هستيم./س
برچسب ها: فرش ، دستباف ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.