سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بدون حضور ايران بحران سوريه قابل حل نيست

يك كارشناس سياست خارجي گفت: جمهوري اسلامي ايران جزيي از راه حل بحران در سوريه است و بدون حضور كشورمان اين موضوع قابل حل نيست.

علي احمدي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر كوفي عنان به تهران گفت: سفر نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور سوريه به كشورمان نشان دهنده نقش و جايگاه ويژه جمهوري اسلامي ايران در حل بحران هاي منطقه اي و جهاني است.

وي در ادامه با اشاره به نقش بازيگران متعدد منطقه اي و فرامنطقه اي در مورد بحران سوريه افزود: نمي توان نقش بازيگران منطقه اي همچون برخي از كشورهاي مرتجع عربي و همچنين بازيگران فرامنطقه اي از جمله آمريكا و غرب و رژيم صهيونيستي را در تحولات سوريه ناديده گرفت.

احمدي با اشاره به نقش دو كشور ايران و روسيه در تحولات سوريه تصريح كرد:ايران و روسيه از مواضع خود در مورد سوريه  عقب نشيني نكرده و آمريكا و همپيمانانش بايد بدانند كه ايران و روسيه دو كشور صاحب نفوذ و بزرگي هستند كه مي توانند نقش تاثيرگذاري در معادلات سوريه داشته باشند.

اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان كرد: سفر نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور سوريه به كشورمان نشان از اقتدار و جايگاه جمهوري اسلامي ايران در منطقه بوده و براي قدرت هاي منطقه اي و فرامنطقه اي مشخص شده است كه ايران جزيي از راه حل سوريه است و بدون حضور كشورمان اين موضوع قابل حل نيست./س3
برچسب ها: ایران ، سوریه ، بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.