سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«راديو ايران» به استقبال ماه رمضان مي رود

راديو ايران همزمان با فرا رسيدن ماه مبارك رمضان با توليد و پخش برنامه هاي متنوع به استقبال ماه ميهماني خدا مي‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران حميد شيخ  محمدي مدير شبكه راديويي ايران در نشستي كه ظهر امروز در ساختمان شهداي راديو برگزار شد، گفت: راديو ايران به عنوان راديوي سراسري و ملي براي گراميداشت ماه ميهماني خدا با پخش ويژه برنامه هاي متنوع ماه بندگي خدا را به جشن مي نشيند.

برنامه هاي قرار بي قراران، روح و ريحان، قدر قرآن، نور باران، قرار آسماني، قنوت شكر، ويژه برنامه ميلاد امام حسن مجتبي(ع) پخش نمايش ويژه شهادت حضرت علي(ع) و عيد سعيد فطر و همچنين پخش ويژه برنامه عيد سعيد فطر از برنامه هاي گروه ايران و انديشه راديو ايران است كه هر كدام به نوبه خود با پرداختن به زندگاني حضرت امام علي(ع) و امام حسن(ع) و آئين هاي ماه مبارك رمضان و همچنين شرح خلاصه اي از آيات قرآن و پخش دعاهاي قرآني به استقبال ماه رمضان مي روند.

وي افزود: ماه نو ويژه شهادت حضرت علي(ع) ويژه برنامه عيد سعيد فطر از برنامه هاي گروه ايران و فرهنگ راديو ايران هستند كه در ماه مبارك رمضان با نگاهي به عيد سعيد فطر و شهادت حضرت علي (ع) در قالب شعرخواني توسط شاعران كهن و معاصر و همچنين فرهنگ روزه داري به سمع مخاطبان خواهد رسيد.

مدير شبكه راديويي ايران، اظهار داشت: ويژه برنامه ميلاد امام حسن مجتبي(ع) در روز 14 مرداد سال 91 ساعت 9 صبح با رويكرد خصوصيات اخلاقي و رفتاري ائمه اطهار به عنوان بهترين الگوها براي زندگي افراد به كرامات امام حسن مجتبي (ع) خواهد پرداخت.

همچنين برنامه بابام امشب نان نياورد كه كاري از گروه ايران و خانواده راديو ايران است و همزمان با شهادت امام علي(ع) با رويكرد رشد امور معنوي و تعميق علايق ديني در خانواده به ارتقاي شناخت نسبت به امام  علي(ع) و ترويج مراسم شعائر اسلامي و جايگاه خانواده از ديدگاه امام علي (ع) مي‌پردازد.

شيخ محمدي ادامه داد: يك عصر دلچسب كاري از گروه ايران و جامعه راديو ايران است كه با رويكرد ايجاد فضاي شاد و دلپذير در عصر عيد سعيد فطر به موضوع ايجاد و گسترش سرور و شادماني در اعياد اسلامي خواهد پرداخت.

همچنين اين گروه در 20 مرداد همزمان با شهادت حضرت علي (ع) با ويژه برنامه شهادت به توسعه و تعميق گرايش ها و تعلقات عمومي نسبت به ارزش هاي اسلامي مي‌پردازد.

وي تصريح كرد: گروه ايران و سياست اين شبكه راديويي است كه هزمان با روز قدس سال جاري با رويكرد بررسي ابعاد سياسي مراسم روز قدس در منطقه و بازتاب راهپيمايي مردم به پوشش رسانه ها از مراسم روز قدس خواهد پرداخت.

وي ادامه داد: دفتر طنز راديو ايران نيز همزمان با عيد سعيد فطر با رويكرد گسترش جشن و سرور در اعياد اسلامي به پخش نمايش هاي متنوعي خواهد پرداخت.

مدير راديو ايران با بيان اينكه همزمان با ماه مبارك رمضان راديو ايران در قالب برنامه هاي قرآن و ترجمه، شور و نور و روح و ريحان هر روز به تلاوت آيات قرآن و تفسير اين كلام نوراني به صورت روان مي‌پردازد؛ گفت: در همه برنامه هاي راديو ايران كه براي ماه مبارك رمضان در نظر گرفته شده سعي كرديم تا معارف و آموزه هاي اسلامي در آن ها ساري و جاري باشد.

شيخ محمدي خاطرنشان كرد: كوچه راديو، قرآن كتاب زندگي، كوي نشاط، ساده مثل صبح، جمعه ايراني و گذر هفتم از ويژه برنامه هاي شبكه راديويي ايران در تابستان سال جاري است كه هر كدام از اين برنامه ها به نوبه خود با پرداختن به موضوعات روز جامعه تحليل موضوعات قرآني، موضوعات روز و صبحگاهي و همچنين موضوعات شاد و نمايش سعي دارند تابستاني پربار را براي مخاطبان رقم بزنند./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.