سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

وقوع طوفان نمک در اطراف دریاچه ارومیه صحت دارد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: وقوع طوفان نمک در دریاچه ارومیه در روزهای اخیر صحت دارد، پس می‌طلبد در حوزه نجات دریاچه ارومیه جدی‌تر وارد شویم.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، نادر قاضی‌پور امروز اظهار داشت: با توجه به شرایط بحرانی دریاچه ارومیه باید تدابیر بهتری برای نجات این دریاچه و اراضی اطراف آن اتخاذ شود.

وی در پاسخ به این سوال که خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر وقوع طوفان نمک را تایید می‌کنید، تصریح کرد: بادهایی که در این منطقه دریاچه ارومیه وزیدن می‌گیرد به طور مسلم نمک‌ها را نیز با خود به حرکت درآورده و جابه‌جا می‌کند، پس می‌توان گفت که طوفان رخ داده است.

قاضی‌پور اضافه کرد: آثار این بادها به این طرف کمتر می‌آید و این باد بیشتر به طرف آذربایجان شرقی حرکت می‌کند و شهرهایی نظیر تبریز، شبستر، عجب‌‌شیر و ... در تیررس هستند.

وی با بیان اینکه بین 60 تا 70 درصد دریاچه ارومیه خشک شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه دریاچه ارومیه در لحظه‌هایی توام با بحران قرار گرفته است باید تدابیر لازم جهت عبور از این بحران اتخاذ شود و در این راستا همکاری لازم انجام بگیرد.

این درحالی است که مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با یکی از سایت‌های خبری استان در پاسخ به این سوال که آیا طوفان نمک رخ داده است یا خیر، اظهار بی‌اطلاعی کرده است./ج1

برچسب ها: نمک ، طوفان ، دریاچه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.