سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

گرمازدگی را جدی بگیرید!

گرمازدگی در فصل تابستان باید جدی گرفته شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، بهم خوردن تعادل مکانیسم های تنظیم حرارت بدن را منجر به گرمازدگی دانست و گفت : مکانیسم خود تنظیمی در بدن انسانها وجود دارد که همیشه دمای بدن را به طور ثابت نگه می دارد.

امینی به علائم گرما زدگی اشاره کرد و افزود : در پوست خشک و داغ و عدم تعریق موجب شده تا پوست ابتدا قرمز شده و سپس رنگ پریده یا کبود می شود، تنفس کوتاه و سریع، نبض سریع و ضعیف، افزایش دمای بدن به بیش از 40 درجه، سردرد، گرفتگی عضلات، گشادی مردمک چشم از جمله علائم بیماری گرمازدگی است.

وی تصریح کرد : گیجی، رفتار پرخاشگر، آشفتگی و هیجان، توهم، بی حالی، بیان سخنان بی ربط، رخوت و بی حسی و تشنج از علائم روحی و روانی بیماری گرمازدگی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران کرامپ عضلانی را نوعی از گرمازدگی عنوان کردو گفت : این نوع گرما زدگی همراه با درد متناوب و شدید عضلانی بوده که به دلیل کار در هوای گرم و از دست رفتن نمک بدن ناشی از تعریق زیاد، ایجاد می شود.

امینی افزود : در موارد شدید این نوع گرمازدگی از محلولهای نمکی باید استفاده شود.

وی ضعف و بی حالی- سردرد، افزایش ضربان قلب و دمای بدن تا 40 درجه سانتی گراد را از علائم گرمازدگی شدید عنوان و تصریح کرد: با مشاهده این علایم افراد باید سریعا به محل خنک انتقال داده شوند و استفاده از مایعات و محلول نمکی نیز برای درمان آن توصیه می شود./س


برچسب ها: گرمازدگی ، تابستان ، جدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.