سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحي در ديدار با کوفي عنان:

انتظار مي‌رود عنان مردم سوريه را از بحران نجات دهد

وزير امور خارجه کشورمان گفت: انتظار مي رود "عنان" با صبر و تحمل مسئوليت بحران سوريه را بر عهده گرفته و با اقدامات جدي بتواند مردم سوريه را از اين بحران نجات دهد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگارن علي اکبر صالحي وزير امور خارجه کشورمان صبح امروز در ديدار با "کوفي عنان" نماينده ويژه سازمان ملل گفت: از زماني که "عنان" مسئوليت بحران سوريه را بر عهده گرفته تلاش کرده تا با اتخاذ رويکردي بي طرفانه وعادلانه و طرح شش ماده اي در جهت رفع بحران سوريه عمل کند و به تعهدات خود پايبند باشد که اين موضوع و بي طرفي وي موجب خشم برخي افراد و کشورها شده است.

وي افزود: از عنان انتظار می‌رود با پیشینه درخشانی که در سازمان ملل داشت  با صبر و تحمل اين بار عظيم را به مقصد برساند و با اقدامات جدي بتواند مردم سوريه را از اين بحران نجات دهد.

رئيس دستگاه ديپماسي تاکيد کرد: ما در اين ديدار در مورد مسئله سوريه به طور مفصل گفت‌وگو کرديم و قبل از نشست ژنو که آخرين نشست در مورد بحران سوريه بود يک روز قبل از برگزاري اين نشست با کوفي عنان تلفني گفتگو کرده و مواضع خودمان را اعلام کرديم و وی نیز گفت که تلاش می‌کند در ژنو موضوع بحران سوریه را به صورت واقع گرایانه مد نظر قرار داده و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

صالحي تاکيد کرد: در اين مذاکره تلفني قرار شد که ما به ژنو برويم و يا اينکه "عنان" به تهران بيايد و در مورد شيوه عملياتي نبودن برخي تصميمات اتخاذ شده در ژنو گفت‌وگو کنيم .

صالحي خاطر نشان کرد: موضع جمهوري اسلامي ايران کاملا روشن است و مردم سوريه حق برخورداري از حقوق اساسي و مدني را مثل تمام جوامع دارند لذا حق دموکراسي و استقلال حقي است که مردم سوريه بايد داشته باشند و دولت سوریه و در رأس آن بشار اسد قول داده که به تمام خواسته‌های مشروع مردم سوریه لبیک بگوید و این خواسته‌ها را تأمین کند و قدم‌هایی را در این راستا برداشته است.

رئيس دستگاه ديپلماسي افزود: مسائل سياسي مسائل پچيده اي است و در حال حاضر جهان در شرايط خاصي قرار دارد و نبايد بگذاريم شرايط بدتر شود چراکه بدتر شدن شرايط به نفع هيچ کس نخواهد بود.

صالحی به کشورهای منطقه و به خصوص رسانه‌های جمعی منطقه توصیه کرد که با احتیاط کنند و خاطر نشان کرد: یک اقدام و تصمیم اشتباه ممکن است به فاجعه‌ای دامن گیر در منطقه منجر شود که به صلاح منطقه و جامعه بین‌المللی نیست./س3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.