سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در رواق هنری برج میلاد با مشاركت حوزه هنری؛

كارگاه نقاشی با محوریت "زنان و بیداری اسلامی" در جریان است

كارگاه (ورك شاپ) چهار روزه نقاشی با مضمون "زنان و بیداری اسلامی" توسط 15 هنرمند حوزه هنری از 15 استان كشور در برج میلاد تهران برپا است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری این ور كشاپ نقاشی كه از 17 تیر آغاز شده است 15 هنرمند از 15 استان با موضوع "زنان و بیداری اسلامی" اقدام به تولید آثاری با موضوع فوق می پردازند.

در گفتگو با هنرمندان این ورك شاپ نقاشی، بانوان هنرمند به نقش تعیین كننده حوزه هنری در اشاعه فرهنگ " بیداری" و نقش زنان در تكوین و تعالی آن تاكید داشتند.

شهلا شوهان نژاد – كارشناس ارشد پژوهش هنر – در رابطه با موضوع  " زنان و بیداری اسلامی " گفت : ما با اثر خود، حمایتمان را از بیداری در كشورهای عرب و پشتیبانی از فریاد عدالت خواهی مردمان آن به خصوص زنان داشته ایم. دوست دارم با تولید این اثر مایه دلگرمی زنانی شوم كه دست به حركتی عظیم در تاریخ بشر زده اند.

وی افزود : با نگاهی عمیق تر و دقیق تر می توان گفت این هنر بود كه فریاد عدالت خواهی و بیداری را به جهانیان اعلام كرد، و به هر ترتیب هنر یك رسانه قوی است، و این رسانه گاه تصویر است، گاه صوت، گاه نقاشی و گاه تركیبی از همه این عناصر  هنری و فرهنگی است، و تاثیر گذاری و تاثیر پذیری هنری به همراه دارد.

وی درباره نقش حوزه هنری در اجرای این ورك شاپ و ارتباط با موضع همایش گفت : هر ورك شاپی برای یك هنرمند به منزله یك تجربه جدید است، و هنرمندان می توانند با حضور در كنار سایرین توانایی بهتر كسب نمایند، و مهم تر آن كه می توانیم با افرادی كه از خارج از ایران می آیند و خود بخشی از بیداری اسلامی هستند آشنا شویم.

در ادامه سیده مهناز میرزا جانی – كارشناس نقاشی و از هنرمندان حوزه هنری استان خراسان رضوی با اشاره به نقش حوزه هنری افزود :برگزاری این ورك شاپ ها تاثیر بسیاری بر روند كاری و خلق آثار هنری  افراد حاضر در این ورك شاپ ها خواهد گذاشت.

وی افزود : تجربه حضور در كنار هنرمندانی دیگر با ایده هایی متفاوت باعث بروز خلاقیت ها خواهد شد. ما در كنار یكدیگر می آموزیم و تجربه های خود را به اشتراك می گذاریم. حضور در این ورك شاپ ها تبادل فرهنگ و اندیشه است،اندیشه ای كه مبتنی بر اصول دینی و با درك موقعیت فعلی جهان اسلام است.

سید الهام موسوی – كارشناس نقاشی و از هنرمندان حوزه هنری همدان با اشاره به نقش حوزه هنری در ایجاد بستر مناسب و فضای مساعد برای روند تولید آثار هنری افزود : هر كدام از حاضرین در این ورك شاپ حداقل 4 سال در مراكز علمی تحصیل كرده ایم اما این ورك شاپ 4 روزه به اندازه تمام همان 4 سال مفید واقع خواهد شد، و باعث تبادل آموخته ها و تجربه های مختلف نقاشی ما است.

وی در پاسخ به تاثیر این ور ك شاپ بر حركت بیداری اسلامی افزود : تمام هنرمندان این ورك شاپ زنان هستند و این تلاشی هر چند كوچك برای حماسه آفرینی بی پایان زنان مسلمان كشور های عرب در حركت بیداری اسلامی است.

وی افزود : در خلق تابلو نقاشی كه در حال تكمیل آن هستم، زن را به مثابه یك گیاه به تصویر كشیده ام، كه این گیاه نماد باروری و رشد و تكثیر است، رابطه زن و بیداری اسلامی را می توان در، تولد و تربیت نسل بعد در ادامه حركت بیداری اسلامی دانست ، مسئولیتی خطیر كه به عهده زنان مسلمان است ، تا با آموزه های دینی خود نسلی با ایمان و متدین به جامعه بیدار شده تقدیم كند.

در پایان این گفتگو، مهسا حداد، كارشناس نقاشی و از هنرمندان حوزه هنری قزوین با اشاره به نقش بی بدیل حوزه هنری در ایجاد اتمسفر مثبت برای تولید اثر هنری گفت : حوزه هنری از دیرباز فضایی برای تولد آثاری منطبق با اصول دینی و ملی است، و نماد هنر پیشروی اسلامی است. و امیدواریم كه این ورك شاپ ها باز هم برگزار شود.

وی افزود : در یك ورك شاپ ، می توان تجربه های بسیاری در زمینه رشته تخصصی افراد آموخته شود و باعث همدلی هنرمندان در سراسر ایران می شود، و تجربه های از هر گوشه ایران به یكدیگر خواهد رسید.

وی با اشاره به فرم های موجود در اثرش و رابطه با نماد اوج رسیدن عدالت و بیداری گفت : من در كارهایم به دنبال نمادها هستم و ذهنیت من از بیداری اسلامی ، نماد به اوج رسیدن بیداری و عدالت طلبی است، و استفاده از فرم های روان، سیال و منعطف و در عین حال در اوج،پیوند معنایی با  نقش زنان در بیداری اسلامی به عنوان موجودات دارای انعطاف و مقاوم است كه در هر جامعه ای عامل رسیدن به اوج خواهند شد./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.