سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

سموم کشاورزی یکی از عوامل ایجاد سرطان

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بررسی سطح سموم کشاورزی در خون افراد خبر داد.

جان بابایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران مصرف سموم کشاورزی و دفع آفات نباتی موجود در سبزیجات ومیوه جات را از دلایل عمده ابتلا سرطان ذکر کرد و گفت: مهمترین عامل ایجاد سرطان بعد از عفونتها، سموم کشاورزی عنوان شده است.

وی با بیان اینکه سرطانهای پستان، پروستات و دستگاه خون ساز و لنفوم از جمله سرطانهای شایع در مازندران است،افزود : تومورسینه شایع ترین نوع بیماری سرطان در بین خانمها است.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران میانگین بروز سرطان پستان در مازندران را 10 سال زودتر از سایر نقاط جهان عنوان و تصریح کرد: میانگین سنی مبتلایان به این بیماری در جهان 50 تا 60 سال برآورد شده درحالی که میانگین سنی سرطان پستان در مازندران به 40 تا 50 سال رسیده است.

جان بابایی یکی از دلایل کاهش سن ابتلا به سرطان پستان را جوان بودن جمعیت کشور دانست و گفت:شیوع این بیماری در زنان کمتر از 50 سال در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه زمینه های ارثی در ابتلابه این بیماری کم رنگ است،افزود : 90 درصد از بیمارانی که در اثر ابتلا به تومور پستان به ما مراجعه می کنند، در بین خانواده آنان چنین بیماری وجود ندارد.

جان بابائی توصیه کرد : به منظور پیشگیری از سرطان سینه خانمها بعد از 40 سالگی به معاینات سالیانه خود اهمیت دهند./س

برچسب ها: سموم ، کشاورزی ، سرطان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.