سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

رشد 120 درصدی در واگذاری زمین در شهرک‌ها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: واگذاری زمین و حق انتفاع در شهرک‌ها و نواحی استان امسال در مقایسه با سال گذشته 120 رصد رشد دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه سیداحمد موسوی در جمع صنعتگران آذربایجان‌غربی اظهار داشت: رشد در واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان نشان‌دهنده افزایش علاقمندی در راستای سرمایه‌گذاری در بخش تولید استان است.

وی افزود: نهضت ساخت و اتمام پروژه‌های تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ایجاد شده است به طوریکه امسال هفت تصفیه‌خانه فاضلاب در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته موسوی همچنین با اتصال انشعاب گاز هشت شهرک صنعتی این شهرک‌های صنعتی از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه ارومیه بیان کرد: در راستای ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه همکاری‌های بیشتر با دانشگاه‌های استان در دستور کار شرکت قرار دارد که از جمله آن ایجاد کلینیک‌های صنعتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی در ادامه خواستار معافیت مالیاتی و حمایت ویژه از تولیدکنندگان در شهرک‌های صنعتی شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان نیز در این همایش با تقدیر از شرکت شهرک‌های صنعتی در راستای برگزاری این همایش گفت: یکی از اهداف اصلی نظام مالیات بر ارزش افزوده، برداشتن بار مالیاتی از دوش تولیدکنندگان است.

غلامرضا شریفی افزود: تمام اقتصاددانان به این نظام مالیاتی اعتقاد و توجه ویژه‌ای دارند و در حدود 150 کشور در دنیا از این نظام مالیاتی بهره می‌برند.

شریفی با بیان اینکه در مالیات بر ارزش افزوده بار مالیاتی از دوش تولیدکننده به مصرف‌کننده منتقل می‌شود، اظهار داشت: اجرایی‌شدن مالیات بر ارزش افزوده سبب شفاف‌سازی اقتصادی می‌شود و رفته‌رفته فرهنگ مصرف مردم نیز تغییر می‌یابد.

مدیرکل اداره امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در صورت جا افتادن مالیات بر ارزش افزوده در جامعه می‌توانیم به اصلاح الگوی مصرف جامه عمل بپوشانیم.

همایش و کارگاه آموزشی مالیات بر ارزش افزوده با حضور تعدادی از مدیران و نمایندگان واحدهای صنعتی و تولیدی استان و نیز نمایندگان ادارات مختلف به همت شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با همکاری اداره امور مالیاتی و دانشگاه علوم اقتصادی برگزار شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.