سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس/

ترانزیت بیش از 800 هزار تن کالا از پایانه های هرمزگان

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های هرمزگان گفت : از ابتدای سال تاکنون بیش از 843 هزار و 200 تن کالا از پایانه های هرمزگان ترانزیت شد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران  بندرعباس کورش جهانبخش افزود : بیشتر کالاهای ترانزیت شده مواد سوختی کالاهای ساختمانی ، وسایل نقلیه باری و مسافری ، انواع پنبه و مواد غذایی است که از طریق حمل ونقل جاده ای به کشورهای آسیای میانه و افغانستان ترانزیت شد .

وی تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال همچنین بیش از 4 میلیون و 300 هزار تن کالا از پایانه های هرمزگان جابجا شد .

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های هرمزگان گفت : پایانه بار بندر عباس با بیش از 823 هزار و 300 تن کالا بیشترین کالای ترانزیتی از استان به خارج از کشور را داشت.

جهانبخش افزود : در این مدت کالاهای ترانزیتی از بندر لنگه هم 19 هزار 943 تن بود که از طریق حمل و نقل جاده ای ترانزیت شد .

وی تصریح کرد: بندرعباس با سهم 41 درصد پارسال فعالترین مرز کشور در ترانزیت ورود کالا به کشور بود و پارسال حدود 3 میلیون تن کالا از مرز بندر عباس وارد کشور شد .

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های هرمزگان گفت : پس از بندرعباس به ترتیب مرزهای پرویز خان (کرمانشاه) بازرگان (آذربایجان غربی)، سرخس (خراسان رضوی ) و پاشماق (آذربایجان شرقی) فعالترین مرزهای کشور در ورود کالاهای ترانزیت بود.

جهانبخش افزود: روزانه حدود 10 هزار دستگاه خودروی سنگین برای تخلیه و بارگیری کالا بین مجتمع بندری شهید رجائی و پایانه بار اداره کل پایانه های هرمزگان رفت وآمد می کنند ./ع

برچسب ها: ترانزیت ، پایانه ، هرمزگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.