سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب مقام دوم جهانی تیم دانشگاه صنعتي امیرکبیر در مسابقات ریزپرنده ها

تیم دانشگاه صنعتی اميرکبیر در مسابقات جهانی در رقابتهای جهانی ریز پرنده ها که در آلمان برگزار شد موفق به کسب رتبه دوم جهانی در بخش ریز پرنده های داخل سالنی شد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دانشگاه صنعتي اميركبير : پوریا رزاقی- از اعضای این تیم با اشاره به جزئیات برگزاری مسابقات international micro air vehicle conference and flight competition گفت: مسابقات (IMAV) در دو سطح داخل سالنی و خارج سالن برگزار می شود و در طی آن ریز پرنده های طراحی شده تیم های شرکت کننده در هر کدام از این بخشها ماموریت های مورد انتظار را انجام می دهند.

وی با بیان این دوره از رقابت های ریز پرنده ها در آلمان برگزار شد، اظهار داشت: تیم 4 نفره دانشگاه صنعتی امیرکبیر با سرپرستی دکتر نقاش رئیس دانشکده هوافضای این دانشگاه به مقام دوم جهانی در بخش ریز پرنده های داخل سالن دست یافت.

رزاقی به بیان جزئیات ریز پرنده های این تیم پرداخت و خاطر نشان کرد: ما در کنار 2 ریز پرنده خریداری شده، یک نمونه از ریز پرنده را طراحی و در مسابقه شرکت کردیم.
رزاقی با بیان اینکه ریز پرنده طراحی شده مجهز به 4 ملخ و انواع سنسنورها است، ادامه داد: علاوه بر این ریز پرنده ساخته شده دارای 2 دوربین است که یکی در جلو و دیگری در کف ریز پرنده نصب شد.

سازنده موتور و بدنه این ریز پرنده، انجام ماموریت های مورد نظر به صورت اتوماتیکی را از ویژگیهای این ریز پرنده نام برد و یادآور شد: این ریز پرنده به گونه ای برنامه ریزی شد که بدون نیاز به کنترلهای دستی به صورت اتوماتیکی ماموریت های مورد نظر را به آسانی انجام می دهد.
رزاقی به ماموریت های انجام شده از سوی این ریز پرنده در مسابقات جهانی IMAV اشاره کرد و توضیح داد: در بخش داخل سالنی ریز پرنده در نقطه شروع قرار می گرفت پس از آن ریز پرنده ها باید از دیواری بالا و از طریق پنجره وارد خانه ای می شدند. ریز پرنده ها باید قادر به تشخیص عکسی که بر روی دیوار بود و نوشته ای که در کف اتاق بود می شدند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ریز پرنده ها باید شئی را که بر روی میز قرار گرفته بود را بر می داشتند از خارج خارج و به بیرون می انداختند و در نقطه پایان قرار می گرفتند.
عضو تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه ریز پرنده ها باید این ماموریت را در 10 دقیقه انجام می دادند، اضافه کرد: در این دوره از مسابقات همانند سال گذشته که در هلند برگزار شد، تیم آلمان اول و تیم دانشگاه امیرکبیر در جایگاه دوم جهانی قرار گرفت.

اعضای این تیم شامل پوریا رزاقی (سازنده بدنه، موتور و ملخ ریز پرنده)، محمد علی پارسیان ( لیدر و هماهنگ کننده تیم)، علی هنری (بخش کامپیوتر و برنامه ریزی) و علی عامری (بخش الکترونیک) بودند که به سرپرستی دکتر نقاش برای شرکت در مسابقات جهانی ریز پرنده ها عازم آلمان شده بودند./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.