سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

كنگره ملي شعر مهدوی با برتري شاعر نيشابوري پايان يافت

کنگره ملي شعر مهدوی همزمان با ایام ولادت حضرت ولی عصر(عج) در سالن عصر آفتاب مسجد مقدس جمکران با برتري شاعر نيشابوري به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد رمضان علي بيات مسوول امور فرهنگي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نيشابوربا بیان اين خبر اظهارکرد : کنگره ملي شعر مهدوی باهدف گسترش فرهنگ مهدوی درقم برگزار شدكه در این کنگره بیش از دو هزار اثر از سراسر کشور به دبیر خانه کنگره ارسال شده بود که از صاحبان 14 اثر برگزیده تجلیل شد.

وي با بیان اینکه امسال این کنگره در چهار مقطع برگزار شد ، افزود : بررسی شعر کهن و سنتی ، نیمایی وآزاد ، کودک و نوجوان و انتظار و بیداری اسلامی از جمله موضوعات این کنگره بود.

بيات خاطر نشان كرد: از این میان شاعران استاد خدابخش صفادل شاعر پيشكسوت نيشابوري در بخش(شعر کلاسیک انتظار و مهدویت)برگزيده شد که در اختتامیه از این شاعر با اهداي تندیس و لوح تقدیر تجلیل گرديد.

مسئول امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نيشابورتصريح كرد: با توجه به حجم بالای آثار ارسال شده به دبیرخانه كنگره شعر مهدوی انتظار می رود كه این كنگره از نظر دریافت آثار جزو برترین جشنواره های شعر آیینی كشور به شمار آید و دلیل این استقبال نیز ظرفیت بحث مهدویت و مسجد مقدس جمكران است./س

برچسب ها: کنگره ، شعر ، مهدوی ، نیشابور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.