سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت نظاميان مصر با تصميم مرسي برای از سرگیری فعالیت پارلمان

شورای عالی نیروهای مسلح مصر با صدور بیانیه ای مخالفت خود را با تصمیم محمد مرسی رئیس جمهور این کشور برای از سرگیری فعالیت پارلمان اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی المصریه، در این بیانیه ای آمده است: تصمیم این شورا مبنی بر انحلال پارلمان، دستوری اجرایی و بر اساس رای دادگاه عالی قانون اساسی مصر مبنی بر انحلال پارلمان بوده است.

در ادامه بیانیه آمده است در چارچوب تحولات اخیر صحنه داخلی مصر، شورای عالی نیروهای مسلح مصر تاکید می کند این شورا از زمانی که مسئولیت های خود را برعهده گرفته است از اراده مردمی حمایت می کند و هیچ اقدام اضطراری و فوق العاده ای را بر کشور تحمیل نکرده است. این شورا برای حفظ جایگاه مصر و احترام به ملت این کشور بر حاکمیت قانون و قانون اساسی تاکید می کند.

متمم اعلامیه قانون اساسی که در هفدهم ژوئن 2012 صادر شد، بر اساس شرایط جاری در کشور، اختیارات نهادهای مختلف دولت و شورای عالی نیروهای مسلح را تا زمان تصویب قانون اساسی جدید کشور مشخص کرده است. این شورا به همه نهادهای دولت اعتماد دارد.

در این بیانیه آمده است این شورا به شدت شایعات دروغین مبنی بر زدوبندهای این شورا را قویا رد می کند. این ادعاها خطری برای اصول ثابت ملی مصر است. شورایعالی نیروهای مسلح مصر به ملت این کشور وفادار است و از قانون اساسی و قانون به سود ملت دفاع می کند.
برچسب ها: مصر ، مخالفت ، مرسی ، پارلمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.