سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولايتي:

رهبران بيداري اسلامي با يكديگر همكاري و هماهنگي جدي داشته باشند

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي با بيان اينكه تحولات اخير بيانگر رويكرد عمومي ملت‌هاي منطقه به اسلام‌گرايي است،‌ گفت: چالش‌هاي پيش روي خيزش عظيم ملت‌هاي منطقه طوري بوده است كه رهبران بيداري اسلامي بايد با يكديگر همكاري و هماهنگي جدي داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران علي‌اكبر ولايتي دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي، عصر امروز(دوشنبه) در نشست مشترك با اعضاي شوراي مشورتي مجمع جهاني بيداري اسلامي با بيان اينكه حركت توفنده‌ي ملت‌هاي مسلمان طوري است كه توجه جهانيان را به خود معطوف كرده است، گفت: اين حركت با سرعت بي‌نظيري تحولات جهاني را تحت تاثير قرار داده است، هم‌چنين پيروزي چشمگير جريان‌ها و احزاب اسلامي در انتخابات كشورهايي مانند مغرب، مصر و تونس بيانگر رويكرد عمومي ملت‌هاي منطقه به اسلام‌گرايي است.

 وي در ادامه با بيان اينكه ما شاهد افزايش و پيچيده‌تر شدن توطئه‌ها عليه ملت‌هاي منطقه و جريان‌هاي اسلامي هستيم، افزود: چالش‌هاي پيش روي خيزش عظيم ملت‌هاي منطقه طوري بوده است كه رهبران بيداري اسلامي بايد با يكديگر همكاري و هماهنگي جدي داشته باشند.

 دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي دستيابي به عزت و اقتدار ديرينه‌ي اسلامي را بدون برنامه‌ريزي و مديريت دقيق، تحمل دشواري‌ها و پذيرش هزينه‌هاي لازم غير ممكن دانست.

 وي تاسيس دبيرخانه، تنظيم ساختار دبيرخانه به گونه‌اي كه پاسخگوي نيازهاي آن باشد، انتخاب همكاران باتجربه و كارشناسان زبده در حوزه‌ي بيداري اسلامي، تاسيس مركز پژوهش‌ها و مطالعات در دبيرخانه و راه‌اندازي پايگاه اطلاعاتي بيداري اسلامي در راستاي تلاش براي ارتباط مستمر با مهمانان اجلاس و مخاطباني كه پي‌گير تحولات مربوط به بيداري اسلامي هستند را از مجموعه اقدامات صورت گرفته از سوي دبيركل و دبيرخانه اجلاس شوراي مشورتي پرداخت از زمان برگزاري نخستين اجلاس اين شورا بر شمرد.

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي همچنين با اشاره به برگزاري گردهمايي شعر و بيداري اسلامي، اجلاس جهاني جوانان و بيداري اسلامي و جلسه‌اي در راستاي اجراي مصوبه‌ي نخستين اجلاس شوراي مشورتي مجمع جهاني بيداري اسلاميت با بيان اينكه در اين اجلاس مقدمات برگزاري اجلاس جهاني زن و بيداري اسلامي صورت گرفته است، تصريح كرد:  اين اجلاس از فردا در تهران آغاز به كار خواهد كرد و ميزبان بيش از 1180 تن از زنان فعال در عرصه‌هاي مختلف سياسي، فرهنگي و اجتماعي در جهان اسلام خواهد بود كه در كميسيون‌هاي شش‌گانه مجموعه مسائل مربوط به نقش زنان و بيداري اسلامي را مورد بررسي قرار خواهند داد.

ولايتي در ادامه اظهار داشت: در سفرهايي كه به افغانستان، عراق و هندوستان داشته‌ام رايزني مستمر با فعالان عرصه‌ي بيداري اسلامي اين كشورها صورت گرفته و هم‌چنين دبيرخانه در اين مدت ميزبان هيات‌هاي مختلف بوده كه در مجموع بيش از 2400 تن از فعالان عرصه‌ي بيداري اسلامي از 18 كشور جهان به تهران سفر كرده‌اند و همچنين به منظور گفت‌وگو و تبادل نظر با شخصيت‌هاي سياسي اجتماعي و فعالان اين عرصه، افرادي را به كشورهاي مختلف از جمله هندوستان، اندونزي، مالزي با كشمير، چين، سوئد، سوييس، بلژيك، كانادا و غيره اعزام كرده است.


بر اساس اين گزارش ولايتي همچنين در حاشيه اين نشست در جمع خبرنگاران گفت:‌ روز بيست و يكم تيرماه بيانيه پاياني و مراسم اختتاميه اجلاس جهاني زنان و بيداري اسلامي و يك سازمان براي پيگيري مصوبات اين اجلاس تشكيل خواهد شد.

 ولايتي در ادامه با بيان اينكه حضور و شوق زنان مسلمان در اين اجلاس كمتر از مردان نبوده است، گفت: حدود 80 كشور از كشورهاي اسلامي و اقليت‌هاي مسلمان ساير كشورها در اين اجلاس شركت مي‌كنند و تعداد زنان شركت‌كننده نيز بيش از 1000 نفر است كه اكثر آنها جزء اساتيد دانشگاه هستند كه در رشته‌هاي مختلف تخصص دارند و حدود 400 مقاله به دبيرخانه اين اجلاس ارسال شده است.

 وي تاكيد كرد: تعداد مقالات ارسال شده سه برابر اجلاس جوانان بوده و ما اميدواريم اين اجلاس در نوع خود بي‌سابقه باشد.

 ولايتي در پايان خاطرنشان كرد: الگوي جمهوري اسلامي ايران در خصوص نقش و حضور زنان در جامعه بهترين الگوست؛ چرا كه زنان ايراني بيشترين درصد پذيرفته‌شدگان در كنكور دانشگاه‌ها و همچنين فارغ‌التحصيلان را دارند و در كنار اين امر نيز از خانواده غافل نشده‌اند.

/س2

 

برچسب ها: بیداری ، اسلامی ، ولایتی ، اسلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.