سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

تولید سالیانه بیش از یک میلیون و 300 هزار تن سیمان در کارخانه سیمان شهرکرد

سالانه بيش از يک ميليون و 300 هزار تن سيمان در کارخانه سيمان شهرکردتوليد مي شود

مديرعامل و رئيس هيئت مديره کارخانه سيمان شهرکرد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد گفت: در سال 90، يک ميليون و 315 هزار تن سيمان در کارخانه سيمان شهرکرد توليد شد که اين ميزان، نسبت به سال قبل از آن، 32 درصد رشد داشته است.

بابايي افزود: صادرات سيمان شهرکرد در سه ماهه اول امسال هم نسبت به مدت مشابه سال قبل، 5 درصد افزايش داشته که اين ميزان، حدود 90 هزار تن بوده است.

وي، با بيان اينکه کارخانه سيمان شهرکرد، هفت تيپ مختلف سيمان توليد مي‌کند، گفت: هم اكنون، سه نوع از انواع مختلف تيپ‌هاي توليدي اين کارخانه برابر با 30 درصد به کشور عراق و کويت صادر مي شود.

بابايي، با اشاره به اينکه کميت اين محصول، بهترين راندمان را در سطح کشور دارد، گفت: کيفيت آن در سطح کشور، بي نظير و بي رقيب است.

وي، کيفيت خوب سيمان شهرکرد را وجود معدن و مواد اوليه خوب، تجهيزات مناسب و به روز و وجود نيروي انساني جوان و ورزيده دانست وافزود: اين کارخانه، تقريباً بيش از دو درصد سيمان کشور را تأمين مي کند.

مديرعامل کارخانه سيمان شهرکرد، با اشاره به اينکه اين کارخانه، ساليانه دو ميليون تن انواع مواد معدني، از بزرگترين معادن استان، به صورت اصولي بهره برداري مي کند، افزود: اين کارخانه، امسال به عنوان بهره بردار و معدن دار نمونه استاني معرفي شده است.

بابايي، همچنين از طرح توسعه اين کارخانه با ظرفيت توليد ساليانه يک ميليون تن سيمان خبر داد و گفت: اجراي اين طرح، در قالب يک برنامه سه ساله طراحي شده است.

رئيس هيئت مديره کارخانه سيمان شهرکرد گفت: هم اکنون، اين فاز 35 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است و با بهره برداري از آن، ظرفيت توليد سيمان در استان، به 6/2 ميليون تن مي رسد.

کارخانه سيمان شهرکرد، زمينه اشتغال 400 نفر را به صورت مستقيم و سه هزار نفر را به صورت غير مستقيم فراهم کرده است که 95 در صد از اين نيروها بومي هستند.

از جمله عمده ترين مشکلات اين کارخانه، مي توان به تأمين مواد اوليه و کمبود آب صنعتي ( نياز روزانه 400 تا 700 ) مترمکعب اشاره کرد.

گفتني است؛ اين کارخانه، با تانکر آبرساني مي شود.

کارخانه سيمان شهرکرد در قلب زاگرس مرکزي در استان چهارمحال و بختياري و در 35 کيلومتري شهرکرد واقع شده که در سال 1387 به دست رئيس جمهور به بهره برداري رسيد./س
برچسب ها: سیمان ، تولید ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.