سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پروتئن مصنوعي مانع از ابتلا به آنفوانزا مي شود

سيستم ايمني بدن افراد دوساعت پس از دريافت اين نوع پروئين شروع به آمادگي براي مقابله با آنفلوانزا مي کند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي مديکال نيوز از ساخت نوعي پروتئين مصنوعي( ترکيبي) بنام پروتئين ايي.پي.شصت و هفتEP67 خبر داد که سيستم ايمني  بدن را در برابر ابتلا به بيماري آنفلوانزا تقويت مي کند.
پژوهشگران مرکز بيوساينس دانشگاه سان ديه گو گفتند:« سيستم ايمني بدن افراد دوساعت پس از دريافت اين نوع پروئين شروع به آمادگي براي مقابله با آنفلوانزا مي کند.»
سام سندرسون و جوي  فيليپز از پژوهشگران اين مرکز تاکيد کردند، ايي . اف شصت و هفت عمدتا بعنوان موادي اضافي مکمل در واکسن ها بکار مي رود تا سيستم ايمني بدن را تقويت کند.
دکتر فيليپز افزود، از آنجا که ويروس آنفلوانزا بسيار زيرک است لذا تا چند روز پيش از علايم ابتلا به بيماري ،اجازه نمي دهد سيستم ايمني بدن اين پروتيئن ترکيبي را شناسايي کند.
از اين رو، پژوهش ها نشان داد، پس از اينکه اين پروتئين ترکيبي بيست و چهار ساعت زودتر به بدن تزريق شود، سبب مي شود ويروس آنفلوانزا فورا در برابر اين دارو واکنش نشان دهد.
پزشکان معتقدند با توجه به اينکه اين پروئين بجاي اينکه روي ويروس تاثير گذار باشد، مستقيما سيستم ايمني بدن را تقويت مي کند لذا مي توان از آن بعنوان سلاحي عليه آنفلوانزا استفاده کرد. دراين صورت بيماران نبايد نگران باشند که به کداميک نوع ويروس انفلوانزا مبتلا شده اند مادامي که اين ماده پروئيني سيستم ايمني بدن را تقويت مي کند.
سالانه، بمنظور شناسايي و نابودي ويروس هاي مختلف آنفلوانزا، بايد واکسن هاي جديد که بتواند ويروس هاي مختلف را از بين ببرد ساخته شود.هدف از ساخت واکسن هاي آنفلوانزا اساسا تلاش براي پيش بيني ويروس ها در فصل هاي آينده است.اين درحالي است که ايي.پي. شصت و هفت مي تواند براي مقابله با انواع ويروس هاي آنفلوانزا بکار برده شود.
ساخت چنين دارويي همچنين مي تواند برخي ديگر از بيماريهاي سيستم تنفس،عفونت هاي قارچي و ديگر درمان هاي فوريتي را مداوا کند.
هنگاميکه افراد درمعرض ابتلا به بيماري آنفلوانزا قرار مي گيرند،درمان هاي موجود صرفا براي مبارزه و نابودي ويروس عامل است، اين درحالي است که همه اينگونه روش هاي درمان معتبر نبوده و غالبا ويروس نيز مقاومت بيشتري براي آمادگي جهت مقابله با اينگونه درمانهاي متداول پيدا مي کند.
از اين رو، چنانچه در معرض ابتلا به آنفلوانزا قرار گرفته ايد،پيش از اينکه علايم اين بيماري در بدن شما مشخص شود، تزريق همين پروتيئن مصنوعي يکي از روش هاي موثق علمي براي پيشگيري از بيماري خواهد بود.
حتي درصورتيکه به برخي از بيماريهاي عفوني دچار شديد، پروئين ايي.اف.شصت و هفت حتي پيش از استفاده از روش هاي درمان متداول براي بهبودي و تقويت قواي ايمني بدن نيز موثر خواهد بود. پژوهشگران با استفاده از تجهيزات آزمايشگاهي حيوانات، بيست و چهار ساعت پيش از آنکه ويروس آنفلوانزا را به موشها تزريق کنند، ابتدا به گروهي از آنان اين پروتيئن ترکيبي را تزريق کردند، و در پايان آزمايش دريافتند گروهي از موشها که پروتئين مصنوعي را دريافت نکرده بودند فورا به بيماري مبتلا شدند در حاليکه در بدن گروه مقابل، از علايم آنفلوانزا خبري نبود.
بسياري از موشهايي که بر اثر آنفلوانزا دچار عفونت شدند تقريبا با کاهش دو درصدي وزن خود روبرو شدند اين درحالي است که موش هايي که واکسن پروتيئن مصنوعي زده بودند تقريبا بطورميانگين شش درصد از وزن خود را از دست دادند.
دانشمندان معتقدند مطالعات آينده بر روي تاثيرات ايي .پي شصت و هفت با هدف درمان برخي ديگراز بيماريها انجام خواهد شد./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.