سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرزاد جمشيدي:

مجري تافته جدا بافته نيست

مجري خط اول تماس و خط مقدم ارتباط با مخاطب و نشانگر درون مايه يك برنامه است و در حقيقت عضوي از بدنه توليد است.

فرزاد جمشيدي،مجري و مدرس در سازمان صدا و سيما به خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:مجري خط اول تماس و خط مقدم ارتباط يك برنامه با مخاطب است و بايد نشانگر درون مايه يك برنامه باشد.

وي تاكيد كرد:در برنامه اي كه از محتويات غني برخوردار است،مجري بايد بازتاب اين قضيه باشد و جدا از اينكه بينندگان،‌مجري و مهمان برنامه را مي‌بينند در وهله اول با مجري برنامه در ارتباط هستند.

جمشيدي گفت:سه نكته مهم براي اجرا مجريان مدنظر است كه شامل؛ادب ظاهري كه بيان كننده پوشش مناسب،ادب محتوايي كه منظور ما داشتن اطلاعات درست و سهم ادب دروني كه مرتبط با درون مايه برنامه ها و نشاندهنده‌ كار مجري برنامه است.

وي ادامه داد:مجري موجودي تافته جدابافته نيست و در حقيقت عضوي از بدنه توليد است و اين خصوصيت جز ويژگي‌ ضروري كار مجري است و اينكه مجريان خود را از بدنه توليد بدانند اصل ضرورت برنامه به حساب مي‌آيد.

جمشيدي افزود:هيچ برنامه‌اي به اندازه برنامه‌هاي معارفي بر روي باورهاي ديني مردم تاثير نمي‌گذارد و اگر مجري بر روي مطالبي كه خودش بيان مي‌كند عالم و عامل نباشد؛آنچنان تاثير مخربي روي مردم مي‌گذارد كه مردم از برخي برنامه هاي بيزار مي‌شوند.

وي در ادامه گفت:‌مجريان برنامه‌هاي تلويزيوني بايد خودشان به باورهاي ديني اعتقاد داشته باشند؛زيرا تلويزيون كار مجريان را نشان نمي‌دهد؛بلكه بيانگر درون مجريان است همچنين بايد به دنبال كساني باشيم كه از لحاظ تقوا و تزكيه به درجه خوبي رسيده‌اند چون با ارزش‌هاي اعتقادي مردم در ارتباط هستند.

جمشيدي در پاسخ به اين پرسش كه اگر بخواهيم برنامه‌ها و مجريان بيشتر نوجوانان را جلب خود كنند چه بايد كرد،گفت:ما در انتخابات براي راي اولي‌ها برنامه‌داريم ،ولي در ماه مبارك رمضان تا سال گذشته كه اولين برنامه براي روزه‌داران سال اولي بود برنامه‌اي نداشتيم؛ در صورتي كه نوجوانان زير ساخت‌هاي اعتقادي جامعه ما هستند و آنقدر كه بايد براي نوجوانان وقت صرف نمي‌كنيم و در حالي كه بسيار مسئله با اهميتي است؛همچنين بايد به گونه‌اي باشد كه مسائل ديني را محبوب و دوست‌داشتني احساس كنند.

جمشيدي يكي از آثر مخرب در برنامه‌ها و حتي مدارس را استفاده از ريتم و موسيقي در يادگيري كودكان و نوجوانان بيان مي‌كند و افزود:بيشتر كودكان با اين سبك‌ها خو پيدا كرده‌اند و پيش آهنگ آن تلويزيون است.

وي تاكيد كرد:ما زبان آنها را ياد نگرفتيم و در نتيجه نمي‌توانيم دين رابه صورت محبوب براي كودكان و نوجوانان تعريف كنيم.

جمشيدي گفت:به علت اينكه تلويزيون كمي دست خود را از آثار مكتوب جدا كرده بايد با توجه به وجود كانون پرورش فكري نوجوانان بيشتر در اين زمنيه مطالعه داشته و از طرفي اين مسئله بيشتر در حوزه ساخت برنامه است و بعد به رفتارشناسي مجريان برمي‌گردد./ه
برچسب ها: مجری ، موجودی ، تافته ، جدابافته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.