سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عرضه بلوک حق تقدم ایران زمین فردا در فرابورس

بلوک 4.8 درصدی از حق تقدم استفاده نشده بانک ایران زمین به قیمت پایه هر سهم 450 ریال فردا، سه شنبه در فرابورس عرضه می شود.

امیر هامونی  مدیر بازار فرابورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت : 195 میلیون سهم معادل 4.8 درصد حق تقدم استفاده نشده بانک ایران زمین به قیمت پایه هر سهم 450 ریال فردا سه شنبه 20 تیر، از طریق بازار فرابورس به صورت یکجا و نقد عرضه می شود.
هامونی تاکید کرد: کارگزارانی که حق تقدم استفاده نشده را خریداری می کنند، علاوه بر مبلغ پرداختی بابت حق تقدم، مبلغ اسمی هر سهم را نیز از مشتری دریافت و وجه مورد نظر را به حساب اعلامی توسط بانک، حداکثر تا روز یکشنبه 25 تیر واریز نمایند. مسئولیت واریز مبلغ خرید حق تقدم و همچنین ارزش اسمی هر سهم بر عهده کارگزار است.
وی در ادامه با یادآوری به اینکه سهام مذکور حق تقدم استفاده نشده است گفت: خریداران امکان فروش سهام خریداری نشده را تا قبل از ثبت افزایش سرمایه بانک ندارند. همچنین سرمایه بانک نباید از محل تسهیلات دریافتی از بانک ها و موسسات اعتباری تامین شود.
هامونی با اشاره به اینکه متقاضیان می بایست فاقد هر گونه بدهی غیر جاری به بانک و موسسات اعتباری باشند گفت: اشخاص حقوقی غیر بانکی که بخشی از سرمایه و سهام آنها متعلق به دولت و یا شرکت های دولتی بوده و یا تحت مدیریت بخش دولتی قرار دارند نمی توانند در بانک، سهامدار باشند.
هامونی در پایان تاکیدکرد: هیچ یک از بانک ها اعم از دولتی و غیر دولتی و موسسات اعتباری نمی توانند در هیچ زمان بیش از یک درصد سهام بانک را دارا باشند. همچنین مطابق با سیاست های اصل 44، رعایت سقف مجاز تملک سهام بانک ها به طور مستقیم و یا غیر مستقیم برای هر شرکت سهامی عام و یا تعاونی سهامی عام یا هر موسسه و نهاد عمومی غیر دولتی 10 درصد و برای اشخاص حقیقی و سایر اشخاص حقوقی 5 درصد است./س
برچسب ها: بلوک ، حق تقدم ، فرابورس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.