سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

هنوز تا دستيابي به سينماي مطلوب فاصله داريم

مانسبت به گذشته روند رو به بهبودي داشتيم به خصوص در سينما البته اشكالاتي وجود دارد و تا رسيدن به سينماي مطلوب هنوز فاصله داريم.

سيدمحمد حسيني،وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران درخصوص اظهارات علي مطهري در صحن علني مجلس شوراي اسلامي گفت:پاسخي كه در مجلس داده شد به گونه‌اي بود كه شايد صراحتي در آن ديده نمي‌شد.
وي گفت:اگر كساني تصور مي‌كنند و يا اين گونه القا مي كنند كه وزارت فرهنگ در تثبيت مباني ديني كوتاهي كرده،اشتباه مي‌كنند.
حسيني در ادامه گفت:ما بيشترين تلاش را انجام داديم كه نگاه ديني و اسلامي را تقويت كنيم و حتي‌المقدور از كجروي‌هايي كه سال‌هاي سال وجود داشت،جلوگيري كنيم.
حسيني گفت:‌ما نسبت به گذشته روند روبه بهبودي داشتيم؛به خصوص در سينما البته اشكالاتي وجود دارد و تا رسيدن به سينماي مطلوب هنوز فاصله داريم.
وي گفت:تعداد فيلم‌هايي كه ساخته شده اعم از دفاع مقدس از گذشته بيشتر است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:‌كساني كه وزارت فرهنگ را به بي‌اعتقادي به مباني ديني و احكام اسلامي متهم مي‌كنند در مواردي از بعضي رويكرد‌هاي فرهنگ غربي به شدت حمايت كردند كه نمونه‌ي آن را در هيئت نظارت بر مطبوعات شاهد بوديم.
وي در ادامه گفت:زماني كه با بعضي از نشريات و روزنامه‌هايي كه مروج تفكر غربي بودند و به نوعي تلاش مي‌كردند كه اباهه‌گري را در ايران ترويج كنند و هرگاه خواستيم با اين نشريات برخورد كنيم،بعضي از افرادي كه مدعي هستند و ديگران را به ليبراليسم فرهنگي متهم مي‌كنند به شدت مخالفت مي‌كردند.
وي گفت:اين مسائل كاملا روشن و معلوم است و اگر زماني لازم شد،شفاف‌تر بيان مي‌كنيم.
حسيني گفت:‌وظيفه ما توجه كردن به مطالب درست است؛نمايندگان مجلس به ويژه اعضاي كميسيون فرهنگي به نكات خوبي اشاره كردند كه مورد تاييد ما است؛ولي بايد تعامل و اطلاع‌رساني بيشتري صورت بگيرد.
وي در پايان گفت:خيلي وقت‌ها حرف هاي مثبت و مفيد اطلاع‌رساني نمي‌شود؛فقط براساس نقطه ضعف‌هايي كه وجود دارد و بزرگنمايي خاصي را كه در برخي موارد صورت مي‌گيرد؛مد نظر قرار مي‌دهند و تصوير مبهمي را ايجاد مي‌كنند./ه

برچسب ها: هنوز ، دستیابی ، سینمای ، مطلوب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.