سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

تكمیل مركز پرتودهی گامای خاورمیانه 110 میلیارد ریال اعتبارنیاز دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: تكمیل و راه اندازی نخستین سامانه پرتودهی صنعتی چند منظوره گامای خاورمیانه در شهركرد به 110 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

محمود عیدی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد گفت: سامانه پرتودهی صنعتی چند منظوره گامای كشور با هدف میكروب زدایی محصولات كشاورزی و ماندگاری بیشتر آن در قطب صنعتی شهركرد در حال احداث است و برای طراحی و انعقاد قرارداد زمین این مركز در سال گذشته مبلغ 21 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: سامانه مذكور برای اخذ اعتبار از محل اعتبارات طرح های مهر ماندگار و تسریع در ساخت و ساز و بهره برداری تا سال آینده به نهاد ریاست جمهوری ارسال شد.

عیدی با بیان این ‌كه احداث این سامانه گسترش دانش و فناوری را در كشور و این استان به همراه دارد، تصریح كرد: آزمایشگاه‌های مختلفی می‌تواند در كنار این سامانه احداث شود و اشتغالزایی مناسبی را به وجود آورد.

با توجه به تجربه ایران در حوزه پرتودهی گاما، سه طرح ملی تولید رادیو پرتوهای موردنیاز كشور انجام طراحی و ساخت نیروگاه آزمایشی گداخت هسته ای و طراحی و ساخت دو سامانه پرتودهی قابل تعمیم به پنج سامانه برای استان هایی كه تولیدات كشاورزی و تجهیزات بهداشتی دارند، به تصویب رسید./س
برچسب ها: تکمیل ، پرتو دهی ، اهتبار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.