سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نخستين همايش "درج فارسي" بيان شد؛

اولين شبكه توزيع مويرگي محصولات فرهنگي راه اندازي مي شود

اولين شبكه توزيع مويرگي محصولات فرهنگي با 2500 فروشگاه در فاز اول در هفته آينده با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي راه اندازي مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاري نخستين همايش "برج فارسي" حسن عليزاده رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و ديجيتال با اشاره به اينكه در هفته آينده اولين شبكه توزيع مويرگي محصولات فرهنگي با 2500 فروشگاه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در فاز اول كار خود را آغاز مي كند، افزود: يكي از حلقه هاي كمك به اقتصاد نشر محصولات ديجيتال شبكه توزيع بوده كه تا به حال وضعيت مناسبي نداشته است.

وي در ادامه گفت: از حلقه هاي ديگر كمك به اقتصاد نشر محصولات ديجيتال مي توان به سرمايه گذاري جدي و فاخر اشاره كرد كه در سال جاري يكي از سياست هاي جدي ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بوده و به طور حتم در اين حوزه بايد توان وزارت ارشاد با توان دستگاه هاي ديگر فعال گره بخورد.

رئيس مركز توسعه فناوري و اطلاعات ديجيتال همايش درج فارسي جسارت بخش خصوصي در ورود صنعت نرم افزاري به مرحله‌ي جديد جشن تكميل اين صنعت دانسته و اظهار داشت: اميد كه اين همايش به همايش هاي بعدي بيانجامد.

عليزاده اظهار داشت: ما در حوزه‌ اقتصاد واژه اي به عنوان مزيت نسبي داريم و مزيت هاي فضاي آيتي فيزيكي يكي از نهادهاي سخت افزاري و ديگري ميراث كهن به جاي مانده، از نسل ما  و هما ادبيات فارسي است.

وي با تاكيد بر اين كه درج فارسي مولفه امنيت ملي بوده و ما در جهت سخت افزاري هر چه قدم برداريم رقيب جدي خواهيم داشت، گفت: اما در حوزه‌ي زبان فارسي رقيب جدي وجود ندارد و سرايش اشعاري به زبان فارسي در كشورهايي چون افغانستان و تاجيكستان نشان از عمق نفوذ اين زبان دارد.

رئيس مركز توسعه فناوري و اطلاعات ديجيتال به آنكه در نيمه دوم سال بحث رتبه بندي محصولات شروع خواهد شد اشاره كرده و اظهار داشت: صادرات محصولات مرتبط به چرخه‌ي اقتصاد كمك كرده و ضريب نفوذ فرهنگي ما را افزايش ميدهد.

همچنين محمود ريايي در بخش ديگري مراسم همايش برج فارسي به لزوم اختصاص يك و نيم درصدي صادرات غير نفتي ايران به صادرات محصولات نرم افزاري اشاره كرد و گفت: از اين يك و نيم درصد در صورت در نظر گيري به عنوان صد در صد مي‌توان گفت كه 20 درصد بايد به صادرات محصولات نرم افزاري در حوزه‌ي فرهنگ و ادب فارسي اختصاص يابد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.