سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/دانشنامه/ فرهنگی

آيت الله حاج سيـد احمد محسني عراقي (ره) کیست؟

حاج سيد احمد محسني عراقي فرزند ارشد آيت الله العظمي حاج آقا سيد محسن عراقي در سال 1280 هجري قمري در اراك متولد شدند . نسبت خانوادگي ايشان با چندين واسطه به حسن افطس نواده امام سجاد (ع) مي رسد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ايشان تحصيلات را در اراك نزد عموي خويش سيد محمد آغاز كرد و پس از گذراندن بخشي از دروس سطح به بروجرد رفت و در زمره شاگردان بزرگاني هم چون آيت الله العظمي سيد محمد شفيع چاپلقي و ملا (اصول) و آيت الله العظمي حاج ملا اسدالله بروجردي (فقه) و سيد جعفر کشفي دارابي (تفسير) درآمد . ايشان پس از رسيدن به مدارج بالاي علمي به اراك بازگشتند و مشغول تدريس فقه و اصول و معقول و تفسير گرديدند .

ايشان براي مدتي به نجف اشرف هجرت كردند و در آنجا از حضور استاداني همچون آيت الله حاج شيخ عبدالكريم حائري يزدي(ره)بهره بردند . پس از مدتي به ايران بازگشتند ، در تهران رحل اقامت افکند ودر «مسجد عربها» به ارشاد و هدايت و اقامه جماعت همت گماشتند .

به اخلاق خوش و سخاوت طبع معروف و با اکثر رجال زمان خود روابط نزديک دوستانه داشته است. هيچ کس در عراق «اراک» بر ايشان مقدم نبوده و همه نسبت به ايشان احترامي خاص قايل بودند.

سرانجام " حاج سيد احمد محسني عراقي " در روز سه شنبه 10 ذي الحجه1357 هجري قمري ( مطابق با 11 بهمن 1317 هجري شمسي ) دعوت حق را لبيك گفتند و به ديار باقي شتافتند

پيکرشان در حرم حضرت معصومه (س) ـ در کنار مرقد استاد خودآيت الله حايري يزدي ـ به خاک سپرده شد./س

برچسب ها: اراک ، علم ، فقه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.