سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

لاغرهایی که فکر می کنند چاق هستند ؟

قابل توجه کسانی که فکر می کنند چاقند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک چاقی كابوس نسل ماست! كابوسی كه هر شب زیر سایه رژیم‌های جدید غذایی، نزدیك تر و واقعی‌ تر می‌ شود، و هر روز قربانی های بیشتری می گیرد!

اگر شما هم جزو كسانی هستید كه از گوشه و كنار، زمزمه‌هایی از خوش‌اندامی خود می ‌شنوید و با این حال، هنوز فكر می كنید چاق هستید، یا حتی اگر دیگران شما را پوست و استخوان می‌دانند و با این حال آینه، چربی‌های اضافه را به رخ تان می‌كشد، خودتان را به یك روان پزشك معرفی كنید، چون احتمالا از بی‌اشتهایی عصبی یا آنورکسیا (anorexia) رنج می‌برید!

متخصصان تغذیه، بی‌اشتهایی عصبی را خودداری از رسیدن به وزن بدنی ایده آل(وقتی وزن آنها پایین‌تر از حد طبیعی است) و داشتن تصور اشتباه از اندازه و شکل بدن تعریف می كنند.

چربی‌هاو كربوهیدرات‌ها حق ورود به زندگی یک بیمار آنورکسی را ندارند! این بیماران سعی می ‌كنند از طریق گرسنگی كشیدن، استفراغ عمدی، ورزش بیش از اندازه و خوردن ملین‌ها و قرص‌های لاغریاز وزن خود بكاهند.

پوست خشكو ترك پوستی، اولین ره آورد آنورکسیا هستند که با پایین بودن دمای بدن و فشار خون پایین و كند كاری قلب، مجموعه ای کامل از بیماری ها را ترتیب می دهند. به این ها باید عوارضی مثل پوکی استخوان، بی خوابی، عصبی بودن، توقف قاعدگیدر دختران، بیماری های قلبی، لرزش بدن، مشکلات گوارشی، کم موییو... را هم اضافه کنید، تا مجموعه کامل تری از امراض وابسته به بی اشتهایی روانی به دست آورید./س   



برچسب ها: چاقی ، لاغری ، مشکل روانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.