سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

خمیدگی انگشتان پا در کودکان

چرا برخی از کودکان انگشتان خمیده دارند ؟

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک برخی خردسالان هنگامی که راه می روید پاها و انگشتانشان به سمت داخل دچار خمیدگی می شود در علم پزشکی به این شیوه از راه رفتن ( سبک پاکبوتری ) می نامند .

حالا اگر کودک شما هم به این شیوه راه می رود بهتر است نظر پزشک را در این رابطه جویا شوید . گرچه معمولا دلیلی برای نگرانی وجود ندارد چون این شیوه از راه رفتن در میان خردسالان شایع است .

علت بروز این مشکل چیست ؟

خمیدگی انگشتان پا به سمت داخل معمولا زمانی اتفاق می افتد ک ساق یا ران به طرف داخل می چرخد و باعث می شود انگشتان پا به هم به سمت داخل خم شوند . انگشت پا کبوتری می تواند زمینه ی ژنتیکی داشته باشد . این ناهماهنگی غالبا قبل از تولد رخ می دهد ، آن هم زمانی که پاهای جنین می خواهد در فضای تنگ رحم مادر جای خود را باز کند .

آیا این مشکل نیازمند درمان است ؟

انگشت پا کبوتری معمولا به درمان نیازی ندارد پزشکان سابق بر این با گچ گرفتن ، بریس ( یک ابزار ارتوپدی که به منظور نگه داشتن اندامهای بدن در وضعیت طبیعی به کار می رود کفشهای مخصوص و حتی جراحی سعی می کردند این مشکل را برطرف کنند اما تاکنون مشخص شده که انگشت پاکبوتری در اکثر موارد به خودی خود اصلاح می شود در حقیقت محققان می گویند که شیوه های درمانی فوق می تواند توانایی کودک برای بازی و انجام سایر فعالیت ها ی روزمره رامهار کرده و مشکلات فیزیکی دیگری را به وجود می آورند . گرچه در موارد شدید به گچ گرفتن ، بریس یا جراحی نیاز است ./س


برچسب ها: خمیدگی ، پاها ، کودکان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.