سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خواندني ها از ادوار جام جهاني،

1954 سويس- پايان امپراطوري تيم پر قدرت مجارستان

پنجمين دوره از رقابت هاي جام جهاني منجر به شكست امپراطوري تيمي شد كه از آن به عنوان بهترين تيم دنيا ياد مي كردند .


 به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران،  كشور سوئيس در اين دوره از رقابت ها عنوان ميزباني را از سوي فدراسيون جهاني فوتبال دريافت كرد تيم مجارستان در تمامي رقابت هاي آن سال و چهار سال گذشته بسيار خوش درخشيده بود از آنها به عنوان طلائي ترين تيم و مدعي اصلي قهرماني ياد مي شد.
 آنها در طول 31 بازي انجام شده تا تاريخ فينال آن دوره از رقابت ها و در طول مدت اعجاب بر انگيز چهار سال، هيچ شكستي را تجربه نكرده بودند و اين در نوع خود بي نظير است.
 فينال اين دوره ميان آلمان غربي و مجارستان برگزار شد مجارستان كه قبلا در بازي هاي گروهي با نتيجه ي عجيب هشت بر سه از سد آلمان هاي غربي گذشته بود اميدهاي قهرماني اش يكي دو تا نبود با اين حال در تاريخ چهارم ماه جولاي سال 1954 ميلادي در فينالي ميان اين دو تيم ، آلمان هاي غربي  توانستند با نتيجه ي3 بر2 از سد اين تيم اسطوره اي افسانه اي عبور كنند و موضوع دنياي فوتبال و هوادارانش را در شوك عجيبي قرار داد و همه ي اهل فن را متحير كرد.
 استراليا رتبه ي سوم اين رقابت ها  قرار گرفت.
 گفتني است، مجارستان پس از اين باخت دوباره به سلسله پيروزي هاي خود ادامه و به باخت تن نداد تا اينكه هزاران تانك رومي  نوامبر سال 1956 روانه ي بوداپست شدند و به يك دوره ي طلائي خاتمه دادند./ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.