سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

تنظیم بازار شهرستان نیازمند تامین زیرساخت های مناسب است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزكوه گفت: تنظیم بازار شهرستان نیازمند تامین زیرساخت های مناسب و همراهی مسؤولان است.

'جواد سیاح' نیا'در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به برنامه های تنظیم بازار این شهرستان، اظهار داشت: توزیع گوشت منجمد گوساله از روز پنجشنبه هفته گذشته در فیروزكوه آغاز شده كه تا به امروز، سه تن آن بین مردم توزیع شده است.

وی گفت: به زودی به منظور دسترسی آسان آحاد مردم به كالاهای تنظیم بازاری (شامل گوشت، برنج و روغن)، یك فروشگاه بزرگ سطح شهر را مشخص و معرفی خواهیم نمود كه در زمان مراجعه افراد، جنس نیز به اندازه كافی در آن موجود باشد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فیروزكوه از رایزنی برای تامین گوشت مرغ از استان مازندران ظرف روزهای آینده خبر داد و افزود: در صورت فراهم شدن جایگاه عرضه، توزیع گوشت گرم گوسفندی با قیمت كیلویی 14 هزار تومان و گوشت منجمد گوساله با قیمت كیلویی 9 هزار و 600 تومان در شهرستان آغاز خواهد شد.

وی وضعیت كنونی بازار شهرستان را با توجه به اشباع شدن آن از كالاهایی نظیر برنج 'شیرودی' (با قیمت كیلویی هزار و 900 تومان)، روغن 5/4 كیلویی (با قیمت نهایی 12 هزار و 700 تومان) و كاهش نقدینگی مردم در اواسط ماه، نسبتا آرام توصیف نمود و تصریح كرد: با عنایت به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارك رمضان، قطعا طی هفته های آینده افزایش تقاضا به خصوص در كالاهای اساسی به ثبت خواهد رسید و لذا بایستی با برنامه ریزی مناسب آمادگی مواجهه با آن را داشته باشیم.

سیاح خاطرنشان كرد: در صورت كشش پذیری بازار، تا پایان هفته جاری مقدار 20 تن برنج تایلندی درجه یك با قیمت نهایی 750 تا 800 تومان به ازای هر كیلو به بازار فیروزكوه تزریق خواهد شد.

وی نبود سردخانه زیر صفر و نبود مباشران خرید را از جمله مشكلات زیرساختی بر سر راه تنظیم بازار شهرستان برشمرد و گفت: در حال حاضر و با هماهنگی های به عمل آمده، سردخانه دماوند برای دپوی گوشت و ارسال آن به منطقه در نظر گرفته شده كه تحمیل دو كرایه حمل و همچنین هزینه های تخلیه و بارگیری مجدد را به خرده فروشان و در نتیجه مصرف كنندگان نهایی به همراه خواهد داشت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فیروزكوه ابراز امیدواری كرد تا با رفع این مشكل، كالاها با قیمت پایین تری به دست عمده فروشان، خرده فروشان و متقاضیان نهایی برسد و رضایت همه افراد را در این زمینه به دنبال داشته باشد./س

برچسب ها: بازار ، کالا ، صنعت و معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.