سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

مردم به تكمیل ضریح بارگاه امامزاده ابراهیم مجاب (ع) كمك كنند

رییس ستاد عتبات عالیات استان مركزی خواستار كمك مردم به تكمیل ضریح امامزاده ابراهیم مجاب (ع) شد و گفت: ساخت این ضریح نیازمند 30 میلیارد ریال است .

هوشنگ بازوند در همایش خادمین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مركزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: ساخت ضریح امامزاده ابراهیم مجاب از دو سال گذشته به این ستاد واگذار شد كه تاكنون 11 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

وی ادامه داد: با قول مساعد صنایع، شهرداری ها، دهیاری ها و مشاركت های مردم ولایتمدار استان مركزی این پروژه تا پایان سال جاری تكمیل می شود.

معاون امور عمرانی استاندار گفت: جهت تسریع در روند جمع آوری نذورات برای تكمیل این ضریح ستاد خواهران نیز به صورت مستقل در استان تشكیل شده است.

وی، با بیان اینكه مرقد و بارگاه مطهر ائمه اطهار (ع) مامن ایرانیان است، افزود: ملت مومن و ولایتمدار ایران اسلامی در بازسازی عتبات عالیات مشاركت قوی و چشمگیری دارند.

رییس ستاد عتبات عالیات استان مركزی، انجام یك پروژه عمرانی در كربلای معلا را از برنامه های سال آینده این ستاد عنوان كرد و افزود: این استان زادگاه عالمان و مراجع بزرگ و مطرح دنیا از جمله امام خمینی (ره) است و براین اساس باید در این امور نسبت به سایر استان های كشور پیشتاز باشد.

سید ابراهیم فرزند سید محمد عابد فرزند امام موسی كاظم (ع) معروف به ابراهیم مجاب در قرن دوم هجری در مدینه به دنیا آمد و از اولین شخصیت هایی است كه از كوفه وارد كربلا شد.

ابراهیم مجاب در سن 70 سالگی در كربلا دار فانی را وداع گفت و در رواق شمالی حرم مطهر امام حسین (ع) به خاك سپرده شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.