سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

کاهش برداشت گیلاس به کمتر از یک سوم در نیشابور / قیمت گیلاس بیش از پنج هزار تومان

برداشت امسال محصول گیلاس نیشابور سومین قطب تولید این محصول در خراسان رضوی به کمتر از یک سوم در مقایسه با سال های گذشته رسید.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد  گفت: امسال کار برداشت میوه گیلاس که یکی از مهمترین و پردرآمد ترین محصولات باغی این شهرستان است از سطح حدود 770 هکتار باغات نیشابور آغاز شده است.

سید غلامرضا نبوی با اشاره به برداشت همه ساله بیش از شش هزار تن گیلاس در نیشابور افزود: در سال های گذشته میانگین عملکرد و برداشت گیلاس نیشابور هشت هزار کیلوگرم در هکتار بود که با توجه به شرایط خاص جوی، امسال برداشت این میوه بیش از 50 درصد کاهش خواهد یافت.

وی پیش بینی کرد امسال در مجموع یک هزار و 140 تن گیلاس از سطح باغات نیشابور برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته به کمتر از یک سوم خواهد رسید که براي مصرف تازه خوري و صنايع تبديلي به بازارهای مصرف عرضه مي‌شود.

یادآوری می شود: علاوه بر شرایط جوی، امسال سیل نیز به باغات نیشابور خسارات شدیدی وارد کرد و قیمت محصول گیلاس را در بازارهای مصرف از جمله این شهرستان به بیش از پنج هزار تومان رساند./س 

برچسب ها: گیلاس ، نیشابور ، گرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.