سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ از امروز آغاز می شود؛

برگزاری نخستین کنگره فعالان فرهنگی مساجد روستاهای کشور در مشهد

نخستین کنگره فعالان فرهنگی مساجد روستاهای کشور به همت شبکه جوانان رضوی(شجر) موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی و با همکاری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از امروز در مشهد آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی سید جلیل بامشکی مسئول آموزش این کنگره با اعلام این خبر گفت: این کنگره با هدف توجه ویژه به فرهنگ روستاها برگزار می شود.

وی با اشاره اینکه طراحی، نقاشی، گرافیک، شعر، داستان، نمایش، سینما، قرآن و خوشنویسی از موضوعات این کنگره سه روزه است، خاطرنشان کرد: کنگره فعالان فرهنگی مساجد روستاهای سراسر کشور روزهای 19 تا 21 تیرماه در سالن تربیت معلم شهید بهشتی انجام می شود.

بامشکی با بیان اینکه 500 هنرمند و نخبه روستایی در این کنگره حضور دارند، اظهار داشت: شب های شعر، داستان و محفل انس با قرآن از برنامه های جنبی این کنگره است که در قالب حلقه های معرفت برگزار می شود.

وی در ادامه آموزش طراحی، زیبا شناسی هنر و تجزیه و تحلیل آثار نقاشی را از جمله کارگاه های این کنگره دانست و افزود: در قسمت گرافیک، کارگاه پوستر سازی، در بخش شعر آشنایی با مبانی شعر، کارگاه آموزشی داستان نویسی و همچنین آموزش قرآن کریم از موضوعات دیگر این کنگره است.

بامشکی درادامه گفت: همایش های عمومی این کنگره با حضور "نادر طالب زاده" و حجت الاسلام "سرلک" از برنامه های اصلی این کنگره می باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: دیالوگ نویسی، خلاقیت نمایشی و بررسی راهکار های انطباق موضوع در سینما و نگاه بومی به تولیدات هنری از کارگاه های دیگر این کنگره است./س  

برچسب ها: مسجد ، گردهمایی ، روستا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.