سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير امور خارجه مطرح كرد؛

حضور نيروهاي نظامي در افغانستان؛ عامل نهادينه‌شدن تروريسم و افزايش قاچاق موارد مخدر

وزير امور خارجه حضور نيروهاي نظامي در افغانستان را عامل نهادينه‌شدن تروريسم و افزايش قاچاق موارد مخدر در اين كشور دانست.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علی‌اكبر صالحی وزير امور خارجه كشورمان كه برای شركت در نشست بین‌المللی درباره افغانستان به توكیو ژاپن سفر كرده است، در این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود برای بازسازی افغانستان عمل كرده است.

وی با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران به اعطای كمك‌های مالی و اجرای طرح‌های زیر بنایی در افغانستان ادامه خواهد داد، خاطرنشان كرد: ایران به همه تعهدات خود در این زمینه پایبند خواهد بود.

رییس دستگاه دیپلماسی با تأكید بر لزوم توجه جامعه جهانی به مشكلات پناهندگان افغان و فراهم كردن شرایط بازگشت آنان به كشورشان، افزود: سند راهبردی چهارجانبه بین كمیساریای عالی سازمان ملل متحد، ایران، افغانستان و پاكستان برای سال های 2012 تا 2014 باید اجرا شود.

صالحی حضور 10 ساله نیروهای نظامی خارجی در افغانستان را عامل نهادینه شدن تروریسم و افزایش قاچاق مواد مخدر و بی ثباتی بیشتر در این كشور عنوان كرد.

وی با تأكید بر مسوولیت دولت افغانستان در مبارزه جدی‌تر با فساد اداری و قاچاق مواد مخدر تصریح كرد: دولت افغانستان باید با استفاده از همه نیروهای اجتماعی و آشتی ملی برای استقرار صلح و ثبات و توسعه اقتصادی این كشور گام بردارد.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران بازگشت صلح و ثبات به افغانستان را به خروج كامل نیروهای نظامی خارجی از این كشور مرتبط دانست و گفت: امیدواریم با پایان یافتن حضور نظامی نیروهای نظامی خارجی در افغانستان كه متاسفانه باعث تحكیم تروریسم و افزایش تولید مواد مخدر شده و با برچیده شدن پایگاه‌های نظامی خارجی در این كشور، صلح و ثبات بار دیگر به افغانستان بازگردد.

صالحی همچنین در حاشیه این نشست، با "گیدو وستروله" وزیر امور خارجه آلمان و "كویشیرو گامبا" وزیر امور خارجه ژاپن دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و تحولات بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت.

/س2

برچسب ها: افغانستان ، مخدر ، قاچاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.