سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس سوري:

پيام مانورهاي سوريه براي دولت اردوغان و ناتو است

کارشناس مسايل راهبردي در دمشق گفت، پيام مانورهاي ارتش سوريه براي دولت ترکيه و ناتو است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛‌ طالب ابراهيم در گفتگو با شبکه تلويزيوني العالم، درباره مانورهاي ارتش سوريه تصريح کرد: اين مانورها حامل پيامهايي براي طرفهاي منطقه اي به ويژه دولت اردوغان است که تصور مي کند مي تواند بر منطقه تسلط پيدا کند. سوريه با اين مانورها نشان داد مي تواند هر دستي را که براي تعرض به اين کشور دراز شود، قطع کند.

ابراهيم افزود، ارتش سوريه فناوريهاي پيشرفته موشکي در اختيار دارد و مي تواند منطقه پرواز ممنوع در شرق درياي مديترانه ايجاد کند. هيچ کسي نمي تواند خواست خود را به دمشق تحميل کند.

وي اضافه کرد، پيام ديگر اين مانورها براي قدرتهاي استکباري به ويژه آمريکا و ناتوست که مي گويند گزينه اقدام نظامي عليه سوريه روي ميز قرار گرفته است. ارتش سوريه با اين مانورها به اين قدرتها گفت که براي رويارويي آمادگي دارد.

اين کارشناس راهبردي خاطر نشان کرد: کوفي عنان شکست طرح خود را اعلام کرد و ما مي دانيم که اين طرح را آل سعود و آل ثاني صهيونيست به شکست کشاندند. آنها مي خواهند با شکست گزينه هاي سياسي در سوريه، سناريوي ليبي را در کشور اجرا کنند. پيام دمشق آن است که مي تواند متجاوزان را شکست بدهد و اگر ناتو به سوريه حمله کند فرو خواهد پاشيد. آنها بايد دخالت در امور داخلي سوريه را متوقف کنند.

طالب ابراهيم گفت، نيروهاي ارتش سوريه پس از تسلط بر پايگاه هاي اصلي تروريستها در داخل کشور، اين مانورها را انجام دادند. ما معتقديم که با وجود شکست افراد مسلح در سوريه، توطئه عليه کشور ادامه خواهد داشت و حلقه آخر اين توطئه، حمله خارجي به سوريه خواهد بود. ما اميدواريم اعراب و دشمنان سوريه اين پيامها را درک کنند. ما مي دانيم که دشمن اصلي سوريه، صهيونيستها هستند.

ابراهيم افزود، سوريه هراسي از جنگ ندارد و اگر جنگي رخ دهد، دمشق به پيروزي تاريخي دست پيدا خواهد کرد و افتخاري براي امت عربي و اسلامي خواهد بود.
وي در پاسخ به سوالي در مورد سخنان اخير هيلاري کلينتون تصريح کرد، کلينتون سخنان متناقضي بيان مي کند و در عمل سردرگم شده است.

 من به او توصيه مي کنم که خود را براي کمک به کشورش و صلح جهاني، بازنشسته کند. کلينتون روسيه و چين را به عواقب وخيم تهديد کرد و تهديداتي را هم عليه سوريه و ايران مطرح مي کند. اگر آمريکا اقدام نظامي عليه سوريه انجام دهد، آخرين ماجراجويي نظامي واشنگتن در تاريخ اين کشور خواهد بود.

 آمريکا بايد بداند که در سوريه با آتش بازي مي کند و اين آتش، دامن گير واشنگتن خواهد شد. بر خلاف پيش بيني و خواست آنها سوريه تجزيه نشد. من اميدوارم که آنها، صبر و شکيبايي سوريه را آزمايش نکنند. اگر شرايط کنوني ادامه داشته باشد ما جنگ را به زمين دشمن خواهيم کشاند.


برچسب ها: سوریه ، ناتو ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.