سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به همت كتابخانه شهداي حصارك؛

"كارگاه شاهنامه خواني با سفال"برگزار مي شود

كتابخانه شهداي حصارك به منظور آشنايي كودكان با متون كهن فارسي و ادبيات "كارگاه شاهنامه خواني با سفال " را روزهاي دوشنبه هر هفته ساعت 10 برگزار مي كند.

مريم گودرزي،مسوول كتابخانه شهداي حصارك در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ،گفت:بسياري از مردم با اينكه به اهميت شاهنامه به عنوان يكي از مهمترين پايه هاي زبان فارسي و سند ملي ما آگاه ان اما مي پندارند كه خواندن شاهنامه براي كودكان سخت و دشوار است و نمي توان خواندن آن را به اين گروه سني پيشنهاد داد.
وي در ادامه درباره جذابيت هاي شاهنامه براي كودكان بيان داشت:تمامي مطالب اين كتاب ، انواع قالب هاي ادبي ، اسطوره حماسه و تمثيل ، زندگي پهلوانان ، قصه ها ، چاره انديشي ها حتي معماها و تخيل جز جذابيت هاي شاهنامه است .
رئيس كتابخانه شهداي حصارك اظهار داشت:آشناكردن كودكان با انديشه هاي فردوسي، پاشيدن بذر حكمت در روح و ذهن آينده سازان اين مرزو بوم است و مي تواند ياور كودكان ما در ساختن و پيشرفت كشور باشد.
گودرزي درخصوص ارائه شاهنامه با سفال و مجسمه در اين كارگاه اشاره كرد:كودكان قسمتي از شاهنامه را مي خوانند و پس از اتمام داستان به خلق شخصيت هاي داستان مي پردازند.
كار با سفال در واقع كليدي براي ارتباط بچه ها با ابيات شاهنامه و خلق ذهني از دريافت قصه شنيده شده است.
رئيس كتابخانه شهداي حصارك در پايان خاطرنشان كرد:تصميم داريم در پايان كارگاه ها نمايشگاهي از بهترين آثار تجسمي خلق شده توسط كودكان را در معرض نمايش قرار دهيم.
گفتني است؛"كارگاه شاهنامه خواي و سفال" روزهاي دوشنبه هر هفته ساعت 10 در كتابخانه شهداي حصارك واقع در جنت آباد شمالي،بلوار سيمون بوليوار،نبش ايرانشهر شمالي برگزار مي شود./ه

برچسب ها: کارگاه ، شاهنامه ، خوانی ، سفال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.