سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوكار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

كشورهاي مسلمان منطقه شركاي راهبردي جمهوري اسلامي هستند

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: كشورهايي كه با موج بيداري اسلامي درمنطقه انقلاب كرده‌اند شركاي راهبردي جمهوري اسلامي به حساب مي‌آيند.

محمدصالح جوكار نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در مورد انتخابات صورت گرفته در ليبي و احتمال به قدرت رسيدن اسلام گرايان گفت: ليبي همچون ديگر كشورهايي كه در منطقه خواهان آزادي اسلامي هستند و ديكتاتوري وابسته‌ به غرب را عزل كرده‌اند امروز بايد شاهد به ثمر نشستن انقلاب خود با اولين رفراندوم در اين كشور باشد.

وي در ادامه تصريح كرد: اكنون كه مردم ليبي از جور ديكتاتور بزرگي چون قذافي رهايي يافته‌اند و به اسلام‌گرايان پناه برده‌اند بايد با تدبير بيشتري در فضاي آزاد و مستقل ايجاد شده عمل كنند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به تنوع قوميت و طايفه‌ اي در ميان مردم ليبي اظهار داشت:‌ تنوع قوميت در ميان تمام كشورهاي منطقه وجود داشته اما مهم اين است كه مردم ليبي هدف و آرمان‌هاي بزرگ انقلاب خود را فراموش نكنند و به اختلاف افکني ها در ميان خود دامن نزنند.

جوکار ادامه داد: ايجاد اختلاف قوميتي ميان اقوام عرب از شيطنت‌هايي است كه از پشت صحنه غرب براي فاصله افكني ميان اعراب هدايت مي شود و خاموش كردن اين توطئه به عهده سران طوايف است.

نماينده مردم يزد و صدوق در خصوص جايگاه ارتباط ليبي پس از روي كار‌آمدن اسلام گرايان در ليبي با کشورمان اينگونه خاطرنشان كرد: ليبي و كشورهاي ديگر در  منطقه با بيداري اسلامي قدرت بزرگي در سايه اتحاد جمهوري اسلامي در منطقه به شمار و از شركاي راهبردي با جمهوري اسلامي ايران به حساب مي‌آيند و آمريكا و غرب به شدت از اين موضوع هراس دارند./س3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.