سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به بهانه اجرا در جشنواره تئاتر عروسكي؛

يعقوب صديق جمالي:مذاكرات بين‌المللي براي "خان چوبان" انجام گرفت

مذاكرات با مديران فستيوال‌هاي بين‌المللي براي اجراي "خان چوبان" در خارج از كشور به دليل بي كلام بودن آن و تكيه اثر بر موسيقي انجام گرفت

 يعقوب صديق جمالي،كارگردان تئاتر در خصوص نمايش "خان چوبان" كه در جشنواره تئاتر عروسكي شركت كرده بود و وضعيت اجرايي در اين جشنواره به خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:‌خوشبختانه سالن قشقايي،مكان مورد نظر من براي اجراي اين نمايش بود و با هماهنگي،اين اتفاق افتاد.
وي افزود:در اين جشنواره با سه نفر از مديران فستيوال‌هاي بين‌المللي مذاكره‌اي براي اجراي اين اثر داشتم كه در صورت هماهنگي بتوانيم اين نمايش را در خارج از كشور اجرا كنيم.
صديق جمالي با اشاره به اين كه اين اثر بدون كلام است و قابليت برقراري ارتباط با همه را دارد، بيان كرد:‌اين اجرا بدليل بدون كلام بودن آن در برقراري ارتباط مشكلي ندارد و همچنين مبتني بر موسيقي است به همين خاطر مي‌تواند در هر جا اجرا شود.
اين كارگردان،اظهاركرد:جشنواره تئاتر عروسكي از معدود جشنواره‌هاي جذاب است و من در 2 دوره گذشته نيز در آن شركت داشتم.
صديق جمالي در رابطه با پروژه بزرگي كه براي اجرا در تبريز در دست دارد،گفت:اين اثر "‌به اقتداي خورشيد"‌نام دارد كه به مناسبت هفته دفاع مقدس به مدت 20 روز در تبريز اجرا خواهد شد.
وي افزود:اين اثر بيش زا 250 بازيگر و هنرور دارد و در كل مجموع عوامل به 600 نفر مي‌رسند.
صديق جمالي ادامه داد:"به اقتداي خورشيد" به سفارش سپاه عاشوراي استان آذربايجان شرقي در حال توليد است و با نظارت سازمان بسيج هنرمندان استان آماده مي‌شود.
گفتني است؛صديق جمالي نمايش "خان چوبان" را در جشنواره چهاردهم تئاتر عروسكي به صحنه برد./ه

برچسب ها: یعقوب ، صدیق ، جمالی ، مذاکرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.